رییس سازمان انرژی اتمی:

ایران پاسخ محکمی به قطعنامه می‌دهد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: گفته بودیم که صدور قطعنامه یک اقدام غیرسازنده برای حفظ فشار حداکثری است و کمکی به حل مسائل موجود نخواهد کرد.

محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد تشییع ۳۷۰ شهید در آبان ۱۳۶۱ و ۲۳ هزار شهید استان اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا گفت: مردم ایران همیشه در صحنه‌های مختلف سربلند بوده‌اند و مردم اصفهان نیز در ۲۵ آبان ۱۳۶۱ در آزمون ایثار در دفاع مقدس سربلند بیرون آمد.

وی افزود: عملیات محرم بیش از یک هزار شهید داشت که بیش از ۷۰۰ شهید آن برای استان اصفهان بود و مردم در آن روز ۳۷۰ شهید را بدرقه کردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون اصفهان بیش از هزار خانواده دارای دو شهید و حدود ۶۰ خانواده دارد که ۳ شهید را تقدیم این انقلاب کرده‌اند و حتی خانواده‌هایی آن روز فرزندان خودشان را به جبهه اعزام می‌کردند که یک فرزند داشتند و همان یک نفر هم به فیض شهادت نائل شد.

وی ادامه داد: در آن دوران جوانانی داشتیم که عاشقانه به امام خویش لبیک گفتند و برای بقای دین، اسلام و حفظ سرزمینشان جان‌فشانی کردند. روح همه شهدا شاد و ان‌شاءالله... بتوانیم در مسیر پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی که چیزی جز عزت مردم و آبادانی ایران را به همراه ندارد، تلاش کنیم و سر از پا نشناسیم.

صدور قطعنامه هیچ کمکی به طرف‌های مقابل نمی‌کند

معاون رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤالی درباره قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران اظهار داشت: پیش‌ازاین همه گفته بودیم که صدور قطعنامه مشخصاً یک اقدام غیرسازنده برای حفظ فشار حداکثری است و هیچ کمکی به طرف‌های مقابل برای حل مسائل موجود نخواهد کرد.

اسلامی افزود: ما از مدیرکل آژانس هم شنیده بودیم و وی تأکید داشت که صدور قطعنامه کمکی به پیشبرد امور نخواهد کرد. به نظر می‌رسد سه کشور اروپایی و آمریکا به استفاده از انواع روش‌های مختلف فشار ازجمله صدور قطعنامه و تحریم عادت دارند و پرواضح است که این‌گونه فشار‌ها بی‌سرانجام خواهد بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه بابیان اینکه این اقدام اشتباه و تصویب قطعنامه علیه کشورمان همانطوریکه پیش‌تر هم گفته شده بود، پاسخ محکمی از سوی ایران به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران مطابق قانون اقدام راهبردی مجلس پیش می‌رود و صدور قطعنامه‌های متعدد علیه ایران در پیشبرد این برنامه‌ها خللی ایجاد نخواهد کرد.

اسلامی تصریح کرد: تمامی برنامه‌هایی که در عرصه ملی از سوی ما دنبال می‌شود برای رفاه و پیشرفت ملت ایران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
آمریکا و ۳ کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در رفتارشان نشان دادند به هیچ تعهدی پایبند نیستند و مذاکرات وین هم از همان ابتدا غلط و اشتباه بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
بیانیه مشترک ۳ کشور اروپایی و آمریکا درباره قطعنامه ضدایرانی برای آمریکا و ۳ کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان گران تمام خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد اعتماد ما نیست و تاکنون هم نبوده است.
شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ثابت کرد که نوکر آمریکا و اروپا و اسرائیل بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود.
دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
این پاسخ محکم ؛ اصطلاح آشنایی هست که هیچ وقت در عمل ندیدیم ؛ البته پاسخ یواش دیدیم
Iran (Islamic Republic of)
تصویب قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس غیر قانونی است
۱۵:۰۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
تصویب قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس غیر قانونی است
تصویب قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس به رسمیت نمی شناسیم
تصویب قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس غیر قانونی است و هم توهین و خیانت به ایران بوده است
سوال اینجاست که آمریکا جنایتکار بمب اتمی و انواع سلاح های بمب های ممنوعه و بمب خوشه ای و سلاح شیمیایی در اختیار دارد پس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خیانتکار همه جانبه با آمریکا همکاری می کند.
سوال اینجاست که کشورهای اروپایی جنایتکار بمب اتمی و انواع سلاح های بمب های ممنوعه و بمب خوشه ای و سلاح شیمیایی در اختیار دارند پس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خیانتکار همه جانبه با کشورهای اروپایی همکاری می کند.
سوال اینجاست که رژیم کودک کش صهیونیستی جنایتکار بمب اتمی و انواع سلاح های بمب های ممنوعه و بمب خوشه ای و سلاح شیمیایی در اختیار دارد پس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خیانتکار همه جانبه با رژیم کودک کش صهیونیستی همکاری می کند.
سوال اینجاست که چرا در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خیانتکار تاکنون در مورد برنامه سلاح هسته ای آمریکا، کشورهای اروپایی و به ویژه اسرائیل قطعنامه صدور و صادر نشده است و نمی شود چون به خاطر که شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خیانتکار تاکنون ثابت کرد که سگ دست نشانده آمریکا، اروپا و اسرائیل بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
این سازمانھای آمریکایی و اسرائیلی دستشون خیلی وقت رو شدہ
حکمشون ببرن مثل حکمای دیگہ بزارن در کوزہ آب شو کوفت کنن
حکم و تحریم و تھدید خیلی وقتہ دیگہ جواب نمیدہ نمی بینید کار سپردن بہ شعبون بی مخ و ارازل و اوباش و داعشی ھای داخلی اینم کہ جواب ندادہ باید برن سر گزینہ بعدی یعنی جنگ رو در رو البتہ اگر جراتشو بکنن کہ اونم قبلش باید مای بیبی ببندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
۱۲:۳۰۲۹ آبان ۱۴۰۱
سوال اینجاست که چرا شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خیانتکار تاکنون در مورد استفاده سلاح شیمیایی ساخت آمریکا و کشورهای غربی توسط صدام و مزدورانشان در جنگ تحمیلی هشت سال علیه مردم ایران قطعنامه تصویب نکرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
ولی ما از تصویب قطعنامه‌ای ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی خیانتکار استقبال نمی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
یکشنبه, 08/29/1401 - 12:58
مردم ایران پاسخ محکمی به قطعنامه می‌دهد
آمریکا و ۳ کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان به همراه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خاطر در مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین به ایران اهانت و خیانت کردند و باید مجازات شوند.
آخرین اخبار