بودجه ۳۸۰ میلیون یورویی فنلاند برای تقویت مرزهایش با روسیه

دولت فنلاند اعلام کرد ۳۸۰ میلیون یورو برای تقویت مرز خود با روسیه اختصاص می دهد.

اعضای سرویس مرزی فنلاند روز جمعه در کنفرانسی خبری در هلسینکی اعلام کردند فنلاند ساخت موانعی را در جنوب شرق کشور و در فاصله ۷ و نیم متری از مرز روسیه در نظر دارد، طرحی که هزینه آن ۳۸۰ میلیون یورو برآورد شده است.

به گزارش تاس، طرح ساخت و ساز موانع برای تقویت مرز طی چندین مرحله صورت خواهد گرفت و اولین بخش آزمایشی آن به طول ۳ کیلومتر در ماه مارس ساخته خواهد شد. مرحله دوم که از تابستان آینده آغاز می‌شود، ساخت موانع در گذرگاه‌های مرزی و مناطق مجاور خواهد بود.

طول کل پروژه ۲۰۰ کیلومتر و ارتفاع آن ۳ متر خواهد بود. این سازه به دوربین‌ها و دستگاه‌های دید در شب مجهز می‌شود و تا سال ۲۰۲۶ تکمیل می‌شود.

مقامات فنلاند روسیه را از برنامه‌های خود برای ساخت موانع مطلع کرده اند.

پیشتر، یک روزنامه فنلاندی گزارش داده است در صورت پذیرفته شدن عضویت فنلاند در ناتو خطر استقرار تسلیحات هسته‌ای در مرز با روسیه وجود دارد.

بر اساس گزارشی که در روزنامه فنلاندی ایلتالتی Iltalehti چاپ هلسینکی منتشر شده است، در صورت تصویب درخواست فنلاند برای پیوستن به ناتو امکان استقرار تسلیحات هسته‌ای در آن کشور وجود خواهد داشت، اقدامی خطرناک که می‌تواند خشم روسیه را در پی داشته باشد.

پایگاه اینترنتی اوکراین تودی در گزارشی نوشت:دو کشور فنلاند و سوئد در ماه مه در واکنش به تهاجم روسیه به اوکراین، درخواست شان را برای پیوستن به ناتو ارائه دادند. طبق گزارش این روزنامه، لایحه عضویت احتمالی ناتو که دولت فنلاند به پارلمان این کشور ارائه خواهد داد هیچ گونه انصرافی از تسلیحات هسته‌ای را شامل نمی‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار