واریز هزار میلیارد تومان اعتبار برای تامین حقابه کشاورزان اصفهانی

هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب شده دولت برای تامین حقابه کشاورزان تا قبل از پایان پاییز به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

استاندار اصفهان گفت:با پیگیری‌های انجام شده دولت مکلف شد عدد قابل توجهی برای تامین حقابه کشاورزان پرداخت کند که مکاتبات آن انجام شده و قرار است این اعتبار که هزار میلیارد تومان است تا قبل از پایان پاییز به عنوان حقا به به کشاورزان پرداخت شود.

سید رضا مرتضوی با بیان اینکه وزارت نیرو وعده داده در صورت تداوم بارندگی‌ها در نوبت دوم کشت پاییزه آب کشاورزان تامین شود افزود: وضعیت سد زاینده رود مطلوب نیست به طوریکه حجم ورودی آب به این سد ۱۴ وخروجی آن ۱۲ مترمکعب بر ثانیه است.

او با اشاره به اینکه ذخیره کنونی این سد قوسی شکل به ۱۳۸ میلیون مترمکعب رسیده، گفت: این مقدار آب یک دهم حجم یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعبی سد است و در این شرایط برای تامین آب آشامیدنی که اولویت مصرف آب است باید مراقبت لازم را داشته باشیم تا آب شرب مردم تامین شود.

سید رضا مرتضوی با اشاره به پیگیری وزارت نیرو در یک ماه گذشته با قطع کردن برداشت‌های بالا دست، ابراز امیدواری کرد: با نصب کنتور‌های هوشمند در قالب پروانه‌های قانونی برداشت مجاز آب که مطالبه کشاورزان است داده شود و که طبق وعده وزارت نیرو در مدت شش ماهه قرار است حوزه آبریز به کنتور‌های هوشمند مجهز شوند تا امکان برداشت غیر مجاز فراهم نباشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۸ آبان ۱۴۰۱
عجب زبلی هستند این اصفهانیها از اب هم کره می گیرند خودشان امده انددوکارخانه فولاد بزرگ ذوب اهن ومبارکه را در بالا دست شهر اصفهان زده اند وبرای هزاران نفراز هم استانی خود ایجاد اشتغال کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۱
بجای دادن سنار پول به کشاورزان باید مشکل آب حل بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۲ ۲۸ آبان ۱۴۰۱
پول میدید ؟؟
مگه قرار نشد مشکل اب کشاورزی اشان را که از قدیم خریدن و بابتش سند دارن ر ا برایشان ازاد کنید ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۱۵:۲۲ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
تاکی میخواهید حقابه کشاورزان اصفهانی رانپردازید باغهای ومراتع سبز اصفهان درحال خشک شدن هستند ومسئولین درخواب وبی تفاوتی به سر می برند