تظاهرات سراسری در فرانسه از روز شنبه

قرار است تظاهرات گسترده‌ای روز شنبه در فرانسه در مخالفت با عدم برخورد قانونی با متخلفان خشونت‌های جنسی برگزار شود.

قرار است تظاهرات گسترده‌ای روز شنبه در فرانسه در مخالفت با عدم برخورد قانونی با متخلفان خشونت‌های جنسی برگزار شود.  تظاهرکنندگان خواستار تصویب قانون و چارچوبی برای مقابله به خشونت‌های جنسی هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سازمان دهندگان این اعتراضات معتقدند در کلانتری‌ها، دادگاه‌ها یا در میان احزاب سیاسی در چند ماه گذشته ثابت شده است که صدای قربانیان خشونت جنسی شنیده نمی‌شود.

یکی از اعضای هماهنگ کننده تظاهرات گفت آنچه ما را عصبانی می‌کند مصونیت متجاوزان و بدرفتاری با قربانیان است. او افزود: مداوم به ما می‌گویند که دستگاه قضایی باید کار خود را انجام دهد، اما چه کار؟ ما نمی‌توانیم قربانی را به خاطر شکایت نکردن مقصر بدانیم اگر بداند به جایی نمی‌رسد.

سازمان دهندگان در فراخوان خود برای تظاهرات که توسط نزدیک به ۹۰ انجمن، اتحادیه یا حزب از چپ امضا شده است، می‌گویند که پنج سال پس از ظهور جنبش «می تو» خشونت‌های جنسی همچنان ادامه دارد.

شایان ذکر است  خشونت‌های خانوادگی که گاه به قتل زنان فرانسوی به دست همسران منجر می‌شود، موضوعی است که امانوئل مکرون آن را موضوعی شرم آور برای فرانسه دانسته است. با وجود اینکه گفته می‌شود فرانسه از مترقی‌ترین قوانین برای حفاظت از حقوق زنان برخوردار است، خشونت‌های خانوادگی در این کشور از جمله بالاترین آمار‌ها در اروپا را نشان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
کشورهای اروپایی واقعا مسخره‌اند و تبدیل شدند به بهشت تجاوز جنسی. اصلا برای حفاظت از زنهای بدبخت قانون درست و حسابی ندارند. آلمان مهاجران متهم به یهودی ستیزی رو می‌تونه اخراج کنه ولی مهاجرانی که به یه دختر بچه تجاوز کرده بودند رو اعلام کرد اخراج نمی‌کنه. زنها در غرب امنیت ندارند و حالا دنبال اینند همین نا امنی و فساد رو به ایران هم صادر کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
اینم از عاقبت زن زتدگی آزادی زنا
آخرین اخبار