ششمین ناکامی پارلمان لبنان در انتخاب رئیس‌جمهور

نمایندگان پارلمان لبنان ششمین بار در انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور ناکام ماندند.

شبکه المنار در خبر فوری گزارش داد نمایندگان پارلمان لبنان ششمین بار در انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور ناکام ماندند. «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در این خصوص اعلام کرد بدون توافق سیاسی برون رفت از مشکل خلا ریاست جمهوری لبنان ممکن نیست.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه «الجمهوریه»، نبیه بری در ادامه گفت: فضای موجود فقط باعث تشدید بحران کشور می‌شود و لبنان را به سوی پرتگاه‌های خطرناک سوق می‌دهد و مردم را بیشتر خسته می‌کند. همانظور که پیشتر نیز گفتم لبنان و مردم لبنان تحمل بحران و تنش بیشتر را ندارند

بری خواستار پایان وضع موجود شده و تاکید کرد مردم باید با همدیگر گفتگو کنند و برای انتخاب رئیس جمهور به تفاهم برسند. این تنها راهی است که باید طی شود و این فرصت برای همه وجود دارد که به این تفاهم برسند و خود رئیس جمهور مدنظرشان را انتخاب کنند.

او همچنین در پایان اعلام کرد لبنان هر چه در این خصوص عجله کند و اقدام فوری انجام دهد گام‌ها به سوی گشایش امور سریع‌تر برداشته می‌شود و قطعا مصلحت لبنان و لبنانی‌ها در آن است.

دوره ریاست جمهوری میشل عون در ۳۱ اکتبر (نهم آبان ماه) به پایان رسید. میشل عون ۸۹ ساله سیزدهمین رئیس جمهور لبنان بود که با پایان دوره ریاست جمهوری او با اجماع و انتخاب نمایندگان مجلس، جای خود را به چهاردهمین رئیس جمهور لبنان خواهد داد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار