ادعای تروئیکای اروپایی علیه ایران در شورای حکام

سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس با انتشار بیانیه‌ای ضد ایرانی مدعی شدند در صورتی که ایران به برجام برنگردد شرایط بدتر می‌شود.

سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بدون اشاره به بدعهدی کشور‌های غربی در نقض تعهدات برجامی خود از ایران خواسته‌اند فوراً اجرای تعهدات خود در این توافق را از سر بگیرد.

تروئیکای اروپایی در بیانیه ضد ایرانی خود در شورای حکام آژانس با این ادعا که موقعیت خطرناک است، مدعی شدند در صورتی که ایران به برجام برنگردد شرایط بدتر می‌شود و از ایران خواستند فوراْ تنش‌آفرینی هسته‌ای را متوقف کند.

سه کشور اروپای با بیان اینکه ذخایر اورانیوم ایران در حال حاضر ۱۸ برابر محدوده‌های تعیین شده در برجام است ادعا کرده‌اند «هیچ توجیه غیرنظامی برای این فعالیت‌ها که مغایر با تعهدات برجامی ایران هستند وجود ندارد.»

نماینده آمریکا در شورای حکام آژانس اتمی مدعی شد ایران به توسعه برنامه هسته‌ایش ورای محدودیت‌های برجامی از طریق راه‌اندازی سانتریفیوژ‌های پیشرفته و انباشت اورانیوم با غنای بالا ادامه می‌دهد و تولید اورانیوم با غنای ۶۰ درصد توسط ایران هیچ توجیه معتبر صلح‌آمیزی ندارد.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در واکنش به بیانیه نماینده آمریکا که خواستار توقف غنی‌سازی ۶۰ درصدی از سوی ایران شده نوشت: «برای اینکه این اتفاق بیفتد لازم است ما مذاکرات وین در خصوص احیای برجام را به پایان برسانیم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۲:۲۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
کشورهای غربی تمام گزینه هاشون رو ظرف این ۴۳ سال روی ایران پیاده کردن آخریش تحریم‌های ظالمانه بود وشکست خوردند برای همین این جریانات اغتشاشگرانه رو راه انداختند که به حول وقوه الهی از این گزینه هم شکست خواهند خورد ملت ونظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فاتح تمام این میادین هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
غربی‌ها در جایگاهی قرار ندارند که به دولت و مردم ایران توصیه‌های حقوق بشری داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۰:۲۴ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
دست پیش گرفتند که پس نیافتند. ایران در وضع کنونی که همه گونه تحریم از سوی غرب اعمال شده نیازی به آنها ندارد باید با شدت و حدت اقتصاد مقاومتی خود را در پیش بگیرد و اینها هم در این چند مدت نشان دادند که به غیر از بیانه دادن کاری از دستشان برنمی آید. نا امن کردن مسیر انتقال نفت در وضعیت کنونی می تواند خوب غربی ها را سرجای خود بنشاند. یعنی انتقال نفت به اروپا باید نا امن شود. تا هزینه های انها همچنان که رو به افزایش است بیشتر شود. کار تحریم باید مقابله به مثل شود تا مردم اروپا هم درکی صحیح از تحریم و تورم پیدا کنند. یقینا حکومت های اروپایی که به شدت مادی هستند و مردم را مادی تربیت کرده اند خیلی زودتر اتحاد ملی را از دست می دهند. باید اروپا تاوان سیاست های غلط خود در طول تاریخ را اکنون پس دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
غلط کردند با آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
همه دنیا باید تو قضیه اوکراین به روسیه کمک کنن تا اوکراین محو و نابود بشه والا بعد از اوکراین آمریکا میاد سراغ اونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
آمریکا از اغتشاشگران ناامید شد دوباره برای مذاکره به التماس افتاد
آمریکایی‌ها با ناامیدی از اغتشاشگران و پادوهای داخلی خود به این نتیجه رسیده‌اند که شکست تمام‌عیار پروژه آشوب در ایران هزینه‌های سنگینی را برای آنان باقی می‌گذارد؛ بنابراین بایستی با ارسال پیام به تهران، پنجره دیپلماسی را باز نگه داشته و برای مذاکره التماس کنند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
عناصری از دستگاه اطلاعاتی فرانسه و عناصری در رابطه با داعش در آشوب‌های اخیر دستگیر شدند که در اختیار قوه قضائیه هستند تا طبق قانون با آنها برخورد شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
معترضان آلمانی: به جای اوکراین به مردم خودمان کمک کنید
تظاهرکنندگان آلمانی‌ها حمایت از اوکراین در شرایط فعلی را «غیر منطقی» خوانده و خواستار توقف آن و رسیدگی به نیازهای مردم آلمان شدند.
تظاهرات و اعتصاب علیه وضعیت بد اقتصادی و گرانی این روزها در بیشتر کشورها دیده می‌شود. علت این بحران اقتصادی نیز کاملاً مشخص است. بحران انرژی در اروپا به دنبال تحریم نفتی و گازی روسیه به موج تورمی دامن زده که به گفته کارشناسان در سال آینده میلادی نیز با شدتی بیشتر ادامه خواهد داشت. حمایت‌های گسترده نقدی و غیر نقدی غرب از کشور اوکراین در چنین شرایطی باعث شده مردم این کشورها که عادت به تحمل شرایط بد اقتصادی را ندارند خشمگین شده و علیه آن موضع بگیرند. در ادامه این اعتراضات دیروز خبر رسید صدها معترض به خیابان‌های «لایپزینگ» آلمان آمده بودند تا علیه تورم، افزایش قیمت انرژی در این کشور و ارائه تسلیحات به اوکراین تظاهرات کنند.
تسنیم در این باره نوشته، معترضان ارسال اسلحه به اوکراین و هزینه‌های نظامی برای این کشور را در شرایطی که بحران انرژی در کشورشان رو به افزایش است را غیر منطقی خوانده و خواستار توقف آن و رسیدگی به نیازهای مردم شدند. طی روزهای گذشته نیز شهرهای مختلف آلمان و همچنین بسیاری از کشورهای اروپایی مثل فرانسه و اسپانیا شاهد اعتراضات گسترده مردمی به افزایش تورم بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
آمریکا و کشورهای اروپایی و اسرائیل و با کمک مالی عربستان سعودی و امارات از سال 2011 تاکنون به تروریست ها سوریه، عراق و منطقه خاورمیانه سلاح می‌دهند چرا؟
آمریکا و کشورهای اروپایی و اسرائیل از سال 2015 تاکنون به عربستان سعودی سلاح می‌دهند چرا؟
آمریکا و کشورهای اروپایی و اسرائیل از سال 2015 تاکنون به امارات سلاح می‌دهند چرا؟
آمریکا و کشورهای اروپایی و اسرائیل از سال 2015 تاکنون به ائتلاف متجاوز سعودی سلاح می‌دهند چرا؟
آمریکا و کشورهای اروپایی و ناتو از سال 1400 تاکنون به اوکراین سلاح می‌دهند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
آمریکا و کشورهای اروپایی و اسرائیل و با کمک مالی عربستان سعودی و امارات از سال 2011 تاکنون به تروریست ها سوریه، عراق و منطقه خاورمیانه سلاح می‌دهند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیگر نمی توانند اهانت ها و خیانت های خودشان در توافق هسته ای، برجام مذاکرات وین سرپوش بگذارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس به همراه آمریکا متهم اصلی در توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین هستند.
آخرین اخبار