رتبه چهارم ایران در تولید علم نانو

دبیر ستاد فناوری نانو ایران گفت: ما در حدود سه میلیون دلار در حوزه فناوری سرمایه گذاری کرده ایم.

سعید سرکار گفت: رتبه چهارم ایران در تولید علم نانو در دنیا را داریم، فناوری نانو را در کشور به موقع شروع کرده  ایم و بعد از آمریکا و چین برنامه های خودمان را نیز ارائه کردیم.

به گفته وی،  ما در حدود سه میلیون دلار در حوزه فناوری سرمایه گذاری کرده ایم، در صورتی که کشوری های دیگر سرمایه گذاری زیادی در این حوزه کرده اند.

او افزود: بودجه ما در سال های گذشته به یک باره نصف شد که این موضوع خوشایند نیست.ایران در این حوزه رشد سریع کرده است، به طوری که در سال ۲۰۰۱ رتبه ۵۷ دنیا داشتیم اما الان رتبه چهارم دنیا را کسب کرده ایم.

سلطانی مدیر تدوین سند فناوری نانو گفت: در این بیست سال که برنامه های نانو اجرایی کرده این برنامه ها اصلاح، ارتقا شده و بیش از ۱۲۰۰ محصول در کشور تولید و صادر کرده ایم.

به گفته وی، ۱۰۰ خط تولید تجهیزات با فناوری نانو در کشور داریم. اولویت های حوزه نانو بر اساس نیاز کشور تعیین شده است. اکنون تعدادی از محصولات به دنیا معرفی شده است.حجم بازار نانو در سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

صابر میرزایی مشاور ارشد دبیر ستاد نانو گفت: مشکل فناوری های نوظهور این است که بازار آنها را نمی شناسد.تکنولوژی های فناوری های نو هزینه ها را در کالاهای تولیدی پایین آورده و این به نفع مردم است.

او افزود: فروش محصولات فعلی به معنای حضور در بازارهای جهانی نیست زیرا باید بسیاری از این محصولات را ذیل یک برند ملی جمع و در سایر کشورها نماینده داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.