پیشنهاد استاندار کرمان برای نذر کتاب

استاندار کرمان در آیین تجلیل از خادمان کتاب، استان با پیشنهاد نذر کتاب، این کار را فرصتی برای افزایش دانش و آگاهی در سطح جامعه دانست.

 محمدمهدی فداکار صبح ۲۵ آبان در آیین تجلیل از خادمان کتاب، کتابداران و فعالان کتابخانه‌های عمومی استان گفت: ارزش انسان‌ها به دانایی آنهاست و با دانایی قضاوت می‌شویم، بخش مهم و غیرقابل انکاری از این دانایی نیز با کتاب به دست می‌آید.

استاندار کرمان به تاکید دین مبین اسلام بر کسب دانایی و آگاهی نیز اشاره کرد و گفت: مهمترین معجزه پیامبر اسلام (ص) کتاب است و در طول تاریخ آنچه به ما در قالب انتقال فرهنگی رسیده در کتاب‌ها بوده است.

فداکار از علامه طباطبایی و اندیشمندان دینی و علمی نیز یاد کرد و گفت: حتی از سفرنامه‌ها می‌توان فرهنگ‌ها، سیاست‌ها، اخلاق، امنیت، ساختار معماری و کشاوری گذشته پی برد

استاندار کرمان با طرح پیشنهاد نذر کتاب عنوان کرد تا شهروندان و ادارات، کتاب‌هایی را که به دلایل مختلف مورد استفاده قرار ندارند را جمع‌آوری کرده و در اختیار کتابخانه‌های عمومی و نهاد کتابخانه‌های استان قرار دهند. فداکار گفت: با این کار علاوه بر کمک به کتابخانه‌ها، کتاب‌ها از حبس خارج می‌شوند و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

استاندار کرمان یاد و خاطره سپهبد شهید قاسم سلیمانی را نیز گرامیداشت و با اشاره به علاقه ایشان به مطالعه و کتاب گفت: به تاسی از این شهید والامقام، کتاب‌های ارزشمند هدیه دهید.

احمد وفایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان به فعالیت ۱۳۳ باب کتابخانه عمومی با ۲۳۷ کتابدار و ۱۲۰ هزار عضو در استان اشاره کرد و افزود: با فروکش کردن کرونا، ۸۰۰ هزار جلد از کتابخانه‌های عمومی استان به امنیت گرفته شده است.

وی از یک میلیون و ۴۵۰ هزار مورد مراجعه به کتابخانه‌های عمومی استان طی یک سال گذشته نیز یاد کرد و از عضویت ۳۵ هزار کودک و ۲۵۰ هزار کتاب کودک در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان، ۶۳ انجمن در حوزه کتاب و کتابخوانی استان فعال هستند و در حوزه فعالیت‌های مشارکتی با نهاد‌ها و دستگاه‌ها، ۲۱ تفاهم‌نامه اجرایی منعقد شده است.

وفایی گفت: در کنار بهسازی و زیباسازی حوزه کتابخانه‌ها، تجهیز ۴۰ کتابخانه نیز صورت گرفته است. "ما همانیم که می‌خوانیم" شعار سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران است که از ۲۱ تا ۲۷ آبان ماه جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار