دانشکده‌های مهارت دانشگاه آزاد اسلامی راهی به سوی موفقیت بیشتر نخبگان جوان

مدیر کل توان افزایی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: انجمن‌های علمی دانشکده‌های مهارت و کار آفرینی با کمیسیون‌های مستقل همواره کمکی برای دانشگاه‌ها است.

جوکار مدیر کل توان افزایی دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی کشور در یزد گفت: یکی از دلایل اضافه شدن واژه نخبگان به باشگاه پژوهشگران جوان، تداوم ارتباط اعضای این باشگاه در سال‌های متمادی پس از دوران جوانی است.

او بیان کرد: اولین تحول سیستمی ایجاد معاونت‌های موضوعی در دانشگاه آزاد است و پژوهش با یک تحول به معاونت تحقیقات نوآوری و فناوری تبدیل شد.

جوکار تصریح کرد: بحث پژوهش دانشجویان و سایر پژوهش‌های دانشجویان به باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واگذار شده است.

او گفت: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان همواره کمکی برای دانشگاه بوده است و هیئت امنا و اساسنامه مستقل، کمیسیون‌ها و معاونت‌های مستقل دارد.

جوکار گفت: زمانی دانشگاه به دنبال علم و افزایش رنکینگ و تولید علم بود، اما در حال حاضر رسالت تحول را دنبال می‌کند.

او بیان کرد: در سال ۹۸ انجمن‌های علمی پژوهشی دانشگاه به باشگاه پژوهشگران واگذار شد و با یک سند تحول، بخش فارغ التحصیلان نیز به باشگاه پژوهشگران واگذار شده است.

او گفت: از جمله فعالیت‌های باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان حمایت از نخبگان و المپیاد‌های علمی است همچنین شبکه باشگاه شامل عضویت از انجمن‌ها تا فارغ التحصیلان، مسابقه‌ها و ... است.

جوکار تصریح کرد: باشگاه پایش که یک شبکه تخصصی علمی است و تلفیقی شامل صنعتگران و اساتید خارج از دانشگاه و اعضای هیئت علمی و دانشجویان است همچنین به طور کلی طرح‌های پژوهشی دانشجویی و مهارت افزایی به صورت ویژه با باشگاه پژوهشگران است.

او گفت: شورای هدایت در باشگاه پژوهشگران از ابتدا وجود داشته است که پذیرش بدون آزمون برای مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا و بحث جدید دستیاری تخصصی را دنبال می‌کند.

جوکار گفت: سال قبل نیز چند خبرنگار علمی در جشنواره قلم معرفی شدند و یک سامانه یکپارچه در حال راه اندازی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.