استاندار اصفهان:

بسیاری از کشورهای دنیا به دروغ مدعی مبارزه با موادمخدر هستند

استاندار اصفهان گفت: دشمنان با ابزارهای مختلف فرهنگی به دنبال اسارت ملت ما هستند و سعی در گرفتن مولفه های هویتی از مردم دارند.

سیدرضا مرتضوی امروز در مجمع خیران حوزه مواد مخدر استان در استانداری اصفهان گفت: ۳ هزار و ۸۰۰ شهید در راه مبارزه با مواد مخدر و برای حفاظت از جوانان دیگر، جان خود را فدا کردند.

او ادامه داد: بسیاری از کشور‌های دنیا به دروغ مدعی مبارزه با موادمخدر در دنیا هستند در حالیکه خود از بانیان تولید و توزیع موادمخدر محسوب می‌شوند همانطور که در دوران اشغال افغانستان توسط آمریکا تولید موادمخدر در این کشور رشد فزاینده‌ای داشت.

استاندار اصفهان افزود: دشمنان با ابزار‌های مختلف فرهنگی به دنبال اسارت ملت ما هستند و سعی در گرفتن مولفه‌های هویتی از مردم دارند و در تلاشند تا بنیان خانواده و سنت‌های ما را نابود کنند و حرمت‌ها را از بین ببرند.

او خاطرنشان کرد:جمهوری اسلامی ایران در حوزه مبارزه با موادمخدر فعالیت‌های زیادی از جمله کمپ‌ها و قرارگاه‌هایی برپا شده، اما این زنجیره ناقص مانده و در صورتی که باید درمان اعتیاد بطور کامل شود تا امکان صیانت اجتماعی فرد فراهم و راه‌های اشتغالزایی و کسب درآمد هموار شود.

مرتضوی بیان کرد: مجمع خیران یاریگران زندگی، حلقه مفقوده این زنجیره است و بدون شک اقدامات امروز در راستای مبارزه با موادمخدر در استان اصفهان ماندگار خواهد شد.

او افزود: هنر و گردشگری ۲ ابزار مهم در راستای اشتغالزایی برای همه مردم از جمله رهایافتگان از دام اعتیاد است و خاستگاه هر ۲ ابزار مهم هنری در اصفهان است و این استان به عنوان مهد صنایع دستی کشور، مهد تربیت نیرو‌های ماهر در این حوزه خواهد بود.

استاندار اصفهان ادامه داد: گردشگری با نام استان اصفهان گره خورده و همه جای دنیا ایران را بنام اصفهان می‌شناسند و به صورت هفتگی میزبان مهمانان خارجی بسیاری هستیم که باید از این ظرفیت‌های مغفول مانده بطور صحیح و در چارچوب مشخصی برای مبارزه با موادمخدر و بیکاری استفاده کنیم.

مجمع خیران یاریگران زندگی با هدف تسهیل حضور و هم‌افزایی خیرین، کارآفرینان، متخصصین و جلب مشارکت آحاد مردم با شعار هر ایرانی یک یاریگر زندگی در عرصه‌های پیشگیری، درمان، توانمندسازی، کاهش آسیب و صیانت اجتماعی از افراد مبتلا و خانواده آنان و تلاش برای جامعه‌پذیری افراد بهبودیافته، تشکیل شده و فعالیت می‌کند.

نشست هیات امنا و انتخابات هیات مدیره مجمع خیران یاریگران زندگی استان با حضور استاندار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، فرمانده انتظامی رییس هیات مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور و سایر اعضا در استانداری اصفهان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.