از توانمندی پارکبانان در دیگر بخش های شهرداری استفاده می شود

روز گذشته بیش از ۶۰ نفر از پارکبانان شرکت الیت با حضور درمقابل شورای اسلامی شهر مشهد، اعتراض خود را به این تصمیم اعلام کردند.

مدیریت شهری همواره بر هوشمندسازی پارکینگ‌ها و خدمات پارک حاشیه خودرو‌ها در معابر اصلی و فرعی شهر، تأکید می‌کند. در این راستا با مطالعات همه جانبه  در زمینه پارک حاشیه‌ای در مشهد، به تازگی تعداد زیادی از معابر شهری از اجرای این طرح معاف شده اند.

از این رو به برخی پارکبانان شرکت الیت اعلام شده است که برای ادامه فعالیت در شهرداری، خود را به سازمان عمران شهرداری معرفی کنند تا مدیریت شهری از توانمندی آن‌ها در دیگر حوزه‌ها استفاده کند و از تعدیل این نیرو‌ها پیشگیری شود.روز گذشته بیش از ۶۰ نفر از پارکبانان شرکت الیت با حضور درمقابل شورای اسلامی شهر مشهد، اعتراض خود را به این تصمیم اعلام کردند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد و مسئولان شرکت توسعه فناوری و نوآوری شهری شهرداری مشهد، در جمع این افراد حاضر شدند و با آن‌ها درباره ادامه فعالیتشان در شهرداری گفتگو کردند.


امنیت شغلی، دغدغه پارکبانان

اخوان از پارکبانان شرکت تات است که سابقه کاری ده ساله در این شرکت دارد. او که در جمع افراد تجمع کننده حضور دارد با بیان اینکه شرکت الیت با بنده و برخی از همکارانم تماس تلفنی گرفت و اعلام کرد که برای ادامه کارمان در شهرداری به سازمان عمران برویم، گفت: ما درخواست می‌کنیم که در زمینه کاری خود فعالیتمان را ادامه دهیم. با این حال اگر امنیت شغلی، کاری و مالی ما تأمین شود و  شرکت تضمین کننده آن باشد، مشکلی برای انجام کار نداریم.

او افزود: البته برخی از همکاران ما درخواست استفاده از بیمه بیکاری را دارند.

پارکبان دیگری گفت: در حاشیه این تجمع نیز مدیران شرکت صحبت کردند، اما همان حرف‌های قبلی را تکرار و اعلام کردند که ما پارکبانان باید جای خود را عوض کنیم؛ زیرا پارکینگ‌ها ظرفیت حضور ما را ندارند. این سخنان در حالی مطرح می‌شود که تا پیش از این، ما دو روز در هفته هم اضافه کار داشتیم.

او افزود: نیرو‌های پارکبان سال‌ها برای شهرداری کار کرده و امانت دار مال مردم بوده اند؛ حال که سابقه کاری داریم و سن و سالی هم از ما گذشته است، باید به کار دیگری مشغول شویم.

خانم شفیعی نیز یکی از همکاران شرکت تات است که در تجمع اعتراضی همکاران خود شرکت کرده است. به گفته او آقایان فعال در بخش پارکبانی، روز‌های سختی را تحمل کردند. وعده داده بودند که پارکبانان زیر مجموعه سازمان ترافیک قرار گیرند، اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد.


نیرو‌های شرکت تات با قرارداد به سازمان عمران منتقل می‌شوند

سیدمهدی امامی میبدی  مدیرکل هماهنگی و نظارت بر حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، درباره اعتراض نیرو‌های شرکت تات که قرار است به یکی از سازمان‌های شهرداری انتقال داده شوند، گفت: این شرکت، مسئولیت و مدیریت پارک حاشیه‌ای و پارکینگ‌های غیر حاشیه‌ای شهر مشهد را دارد و درراستای هوشمند سازی مقرر شد تعداد نیرو‌های این شرکت کمتر شود.

او افزود: به دلیل وضعیت اقتصادی و با توجه به رابطه قراردادی که همکاران شرکت تات داشتند، مساعدتی انجام شده است که این افراد را به سازمان عمران شهرداری معرفی کنیم و درصورت واجد شرایط بودن در این سازمان به کارگرفته شوند.

 مدیرکل هماهنگی و نظارت بر حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: با توجه به درخواست‌های مردم مبنی بر اینکه برخی معابر به مدیریت پارک حاشیه‌ای نیازی ندارد و به دلیل تقاضای کم برای پارک ماشین، تعدادی از معابر حذف شده است و به تبع آن، تعداد نیرو‌ها نیز باید کاهش یابد.

برنامه ریزی برای حفظ معیشت نیرو‌ها

سید جلال واعظ حسینی مدیرعامل شرکت توسعه فناوری و نوآوری شهری شهرداری مشهد نیز در این باره گفت: تعداد نیرو‌های مازاد شرکت ۶٠ نفر است که برای اینکه موضوع تعدیل آنان مطرح نشود،  به دستور شهردار، شرایطی را فراهم کردیم تا در پیمان‌های سازمان عمران مشغول فعالیت شوند.

او افزود: نزدیک به ٢٠٠ شغل مانند رانندگی، ماشین سنگین، انبارداری، رنگ آمیزی، سرپرستی و همچنین کارگاه الکترونیک و برق در این سازمان وجود دارد که افراد می‌توانند در این بخش‌ها مشغول به فعالیت شوند. همچنین تلاش کردیم به حقوق و دستمزد آن‌ها آسیبی وارد نشود.

مدیرعامل شرکت توسعه فناوری و نوآوری شهری شهرداری مشهد ادامه داد: حذف برخی معابر موجب شد این اقدامات صورت گیرد و این موضوع، ما را به سمت بهینه سازی و بهره‌وری پیش برد؛ البته حفظ بیت المال و صرفه جویی در بیت المال نیز برای ما اهمیت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار