هدف از اجرای طرح دارویاری کاهش وابستگی به ارز ترجیحی و رانت ناشی از آن است

وزیر بهداشت در صحن علنی مجلس گفت:چهار ماه از شروع طرح دارویاری می‌گذرد و حالا در مرحله گذار دچار مشکلاتی هم می‌شویم.

بهرام عین اللهی در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی نحوه مدیریت زنجیره تأمین و توزیع دارو و علل کمبود‌های اخیر در کشور (گزارش دوم از نحوه اجرای طرح دارویار) گفت: با حمایت نمایندگان مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۱ اختیار به وزارت بهداشت برای اجرای طرح دارویاری داده شد؛ در طرح دارویاری موضوع سیاست‌های ارزی در تامین دارو، ملزومات و تجهیزات پزشکی مدنظر بوده است.

وی با بیان اینکه چهار ماه از شروع طرح دارویاری می‌گذرد، گفت: اکنون در مرحله گذار و انتقال از یک وضعیت موجود به وضعیت انقلابی هستیم که در دوران گذار مشکلاتی داشتیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: هدف از اجرای طرح دارویاری این بود که وابستگی به ارز ترجیحی و رانت ناشی از آن به تولید پویا و غیر وابسته برگردد؛ مشکل اساسی ارز‌های ترجیحی این بود که بدون حساب و کتاب داده می‌شد و رانت‌هایی را به وجود می‌آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد ؟؟مهلت 45روزه پارسال به کجا رسید تموم نشده؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۲ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
آفرین به وزیر با این همه درایت؟که می گوید"فقط مشکلاتی در طرح داشتیم"؟ به وضعیت انقلابی می رسیم؟ وضعیت انقلابی دقیقا" به چه معنا است ؟اگر به معنای کمبود دارو ؛تجمع در داروخانه ها و چندین برابر شدن قیمت دارو ها است!شما درست می فرمایید!اگر به معنی نارضایتی تولید کننده؛داروخانه دار؛ بیمار و .... است درست می فرمایید!... مجلس کجاست نماینده مردم؟ نظارت عالیه و .....
آخرین اخبار