ساخت منازلی مستحکم در پاییز با دستان گرم بسیجیان

فرمانده سپاه ریگان گفت: با شروع فصل سرما در تلاشیم تا گرما را با ساخت این منازل با اهالی این مناطق هدیه دهیم

۵ گروه جهادی در تلاشند تا با منازلی مستحکم وگرم پاییزی دلپذیر و به یادماندنی را برای کویر نشینان رنج کشیده ریگانی رقم بزنند.

کیلومتر‌ها طی طریق نمودن وخود را به منطقه‌ای کم برخوردار رسانده آند که خاکش در زمستان سرمای سوزان وگرمایش تا ۵۰ درجه می‌رسد تا چشم کار می‌کند کویر است، کویر سوزانی که از چهره اهالی اش خودنمایی می‌نماید.

به روستایی سفر می‌نماییم که تا مرکز شهرستان کیلومتر‌ها فاصله دارد روستای همت آباد، روستایی که با گذر از چندین روستای دیگر اوج محرومیت در آن جلوه نمایی می‌کند.

مردمانی که سال‌ها در کپر ومنازلی از چوب وگل روز را به شب وشب را به روز تبدیل می‌نمودند مردمانی که تنها درآمدشان چندین دام سبک است که از طریق آن‌ها امرارمعاش می‌نمایند با فرمانده سپاه شهرستان جهت خسته نباشید به اردو‌های جهادی مستقر در شهرستان همراه شدیم.

فرمانده‌ای که لحظه شماری می‌کرد تا به بسیجیان مخلصش سری بزند و خسته نباشید بگوید وقتی که به روستا نزدیک شدیم بسیجیان پیشکسوت و بازنشته و بسیجیان جبهه و جنگ مواجه شدیم بسیجیان سختکوشی که میدانی دیگر را برای خدمت رسانی انتخاب نموده آند.

میدانی از جنس کار و تلاش برای مردمانی که سال‌ها در رنج وعذاب بودند ساخت واحد‌های مسکونی مقاومی که آرزوی دیرینه اهالی محروم شهرستان ریگان بود منازل مسکونی گل وچوبی که اکنون به منازلی گرم ومستحکم تبدیل شده است، خشت روی خشت می‌گذارند تا سرپناهی مقاوم ایجاد شود.

محمد ابورز یکی از اهالی روستای همت آباد در گفتگو با خبرنگار ریگان گفت: سال‌ها چشم انتظار چنین منازلی بودیم.

او با تقدیر از فعالیت اردو‌های جهادی وبسیجیان تصریح کرد : منزلم از گل وچوب بود و هر لحظه امکان ریزش آن وجود داشت.

مراد ابورز دیگر اهالی روستا عنوان کرد: بسیار رنج کشیدیم تا اکنون به چنین سرپناه مقاومی دست یافتیم.

اوافزود: ساخت منزل مسکونی مقاوم برای ما آرزویی دیرینه شده بود کلثوم هدایتی دیگر اهالی روستا بیان داشت: گرما در این منطقه آسایش ما را سلب نموده و زمستان‌های سرد ما را عاصی نموده بود .

او بیان داشت: خداوند متعال را شاکریم که با دستان پر تلاش بسیجیان امسال در منازلی گرم سکنی خواهیم داشت فرمانده سپاه شهرستان ریگان گفت: با شروع فصل سرد در کویر سوزناک ریگان ساخت واحد‌های مسکونی در این مناطق جایگزین کپر خواهند شد.

سرهنگ مصطفی دهقانیان تصریح کرد: اهالی تعدادی از روستا‌های منطقه دهرضا در کپر زندگی می‌نمودند.

او افزود: ۵ گروه جهادی بومی و غیر بومی از استان اصفهان فعالیت خود را در مناطق محروم در زمینه ساخت واحد‌های مسکونی آغاز نموده آند.

فرمانده سپاه ریگان ابراز کرد: این واحد‌های مسکونی به تعداد ۳۰ واحد به همت بنیاد مسکن وگرو‌های جهادی در حال تکمیل می‌باشند.

دهقانیان یادآور شد؛ با شروع فصل سرما در تلاشیم تا گرما را با ساخت این منازل با اهالی این مناطق هدیه دهیم و از فعالیت اردو‌های جهادی در این مناطق قدر دانی نمود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار