افتتاح دومین نمایشگاه تخصصی کشاورزی در سبزوار

استاندار خراسان رضوی گفت: کشاورزی محور استقلال و امنیت غذایی است.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی امروز در حاشیه مراسم افتتاح دومین نمایشگاه تخصصی کشاورزی و صنایع وابسته در سبزوار گفت: افزایش تولید کشاورزی با دانش نوین محقق می‌شود کشاورزی محور استقلال و امنیت غذاییبه همین سبب جهاد کشاورزی باید تلاش کند با بهره مندی از دانش جدید، علاوه بر خودکفایی در حوزه غذایی، آثار و پیامد‌های بحران‌های خشکسالی و حوادث طبیعی را کاهش دهد.

او افزود: خراسان رضوی در چند سال اخیر همچون بیشتر مناطق کشور گرفتار خشکسالی بوده و با کاهش تولیدات کشاورزی روبه‌رو شده است که باید با تلاشی جهادی، شیب این منحنی رشد منفی تغییر یابد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: کاهش تولیدات کشاورزی قابل قبول نیست، چرا که این بخش ارتباط مستقیمی با امنیت و استقلال کشور دارد.

نظری با اشاره به نقش محوری جامعه روستایی در حوزه تولید، بیان کرد: با بازنگری در اجرای طرح هادی در بیشتر نقاط روستایی استان، بسیاری از مشکلات مردم برطرف می‌شود.

۷۰ شرکت تولیدی در نمایشگاه کشاورزی حضور دارند

امانیان مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز امروز در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه تخصصی کشاورزی و صنایع وابسته با حضور شرکت‌های مختلف از سراسر کشور در سبزوار گفت: ۷۰ شرکت تولیدی از سراسر کشور در قالب ۱۷۲ غرفه در این نمایشگاه توانمندی‌های خود را در زمینه‌های ماشین آلات، صنایع کشاورزی، دام و طیور، آبزیان، سیستم‌های نوین آبیاری، تجهیزات گلخانه‌ای و صنایع غذایی و نهاده‌های دامی به نمایش گذاشته اند.

این نمایشگاه تا ۲۶ ابان از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ در محل جهاد کشاورزی سبزوار برای بازدید عموم برپا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.