ارائه تسهیلات به متقاضیان اشتغالزایی در کوهبنان

متقاضیان دریافت تسهیلات بنیاد برکت برای اشتغالزایی تا ۱۵ آذرماه فرصت دارند نسبت به ارائه طرح و دریافت تسهیلات اقدام کنند.

جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان کوهبنان با حضور فرماندار،  نمایندگان بنیاد علوی و برکت و مسئولان ادارت مربوطه در سالن کنفرانس فرمانداری کوهبنان برگزار شد که بررسی طرح‌های اشتغال پایدار روستایی از موضوعات مورد بررسی در این جلسه بود.

در این نشست مجید توکلی فرماندار کوهبنان گفت:اولویت اصلی ما در شهرستان حل مشکل اشتغال است و اگر بتوانیم مشکلات اشتغال را حل کنیم قطعا سایر مشکلات شهرستان نیز خود به خود مرتفع خواهد شد.

او توسعه و تقویت اشتغال پایدار را عامل پیشگیری بسیاری از معضلات اجتماعی برشمرد و افزود اشتغال پایدار می‌تواند به افزایش ازدواج و تشکیل خانواده، کاهش جرائم و طلاق کمک کند.

توکلی ادامه داد:امروز اولویت اول کشور اشتغال است لذا طرح‌ها وبرنامه‌های خوبی جهت ایجاد و رونق اشتغال در نظر گرفته شده که کلیه دستگاه‌های اجرایی باید در اجرایی نمودن آن تلاش نمایند.

او ابراز داشت: شهرستان کوهبنان با توجه به دارا بودن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه، توان بالایی برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در حوزه‌های مختلف معدنی، گردشگری، کشاورزی و صنعت را دارد.

فرماندار کوهبنان افزود: نهادینه کردن فرهنگ توزیع اعتبارات و نظارت بر اعطای تسهیلات اعطایی در بحث اشتغالزایی باعث جلوگیری از موازی کاری همچنین در کاهش نرخ بیکاری شهرستان بسیار موثر باشد.

او گفت: با تعامل بین دستگاه‌ها و همکاری بانک‌ها بایستی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی را برای افراد کارآفرین فراهم نمائیم تا متقاضیان در زمینه دریافت وام مشکلی نداشته باشند.

توکلی بیان کرد: مدیران دستگاه‌ها می‌بایست با حداکثر توان جهت ایجاد اشتغال و ثبت در سامانه رصد اقدام نمایند.

در ادامه زارعی نماینده بنیاد برکت در کوهبنان گفت: طی ماه‌های گذشته در پرداخت تسهیلات بنیاد برکت با چالش بانک‌ها مواجه بودیم که از اول آبان ماه تفاهم نامه امضا شده و کار پرداخت تسهیلات شروع شده و روند واریزی رشد پیدا کرده است.

او ادامه داد: تاکنون ۱۲۰ نفر معرفی به بانک گرفتند و حدود ۶۰ درصد تسهیلات معرفی شده پرداخت‌ها انجام شده که امیدوارم تا پایان سال بتوانیم به افراد بیشتری وام بدهیم.

زارعی اظهارکرد: سال مالی بنیاد برکت در بهمن ماه است و از ۲۲ بهمن به بعد سال مالی جدید بنباد برکت آغاز می‌شود.

او بیان داشت: نزدیک به سه سال بنیاد برکت در کوهبنان فعالیت دارد در حالی که تلاش ما بیشتر در راستای گسترش اشتغال روستاها است.

نماینده بنیاد برکت در کوهبنان افزود: جا دارد که شورا‌ها و دهیاران روستا برای دریافت تسهیلات بیشتر پای کار بیایند گرچه دهیاران دهستان‌های جور و خرمدشت در این راستا فعال هستند.

او ادامه داد: تسهیلات بنیاد برکت به کسانی پرداخت می‌شود که سن آن‌ها زیر شصت سال باشد لذا در راستای درآمدزایی و افزایش اشتغال گام بر می‌داریم و  متقاضیان وام تا ۱۵ آذرماه فرصت دارند نسبت به ارائه طرح و دریافت تسهیلات اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.