ماجرای عجیب تغییر کاربری زمین های اهدا شده + تصاویر

۱۲ هکتار زمینی که مردم یک روستا برای ساخت بیمارستان اهدا کرده بودند برخلاف نیت اهدا کنندگان به یک مرکز آموزشی داده شد.

اهالی روستای آلوکنده در شهرستان نکا ۳۲ سال قبل ۱۲ هکتار از اراضی روستای خود را برای ساخت بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی به سازمان تامین اجتماعی اهدا کرده بودند.

اهالی می‌گویند: مجوز ساخت بیمارستان در نکا در آن سال‌ها صادر شده بود، اما چون در شهر زمین مناسبی برای اینکار وجود نداشت ۵ هزار نفر از اهالی روستای آلوکنده هر کدام حدود ۲ هزار متر زمین خود را برای ساخت بیمارستان به تامین اجتماعی اهدا کردند.

آن‌ها می‌گویند: اهالی به شرطی این زمین را اهدا کرده بودند که فقط بیمارستان در آن ساخته شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد سازمان تامین اجتماعی از سال ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۱ بخشی از اسکلت بیمارستان را در این زمین اجرا کرد، اما در یک اقدام عجیب این زمین که فقط با هدف ساخت بیمارستان اهدا شده بود به دانشگاه پیام نور واگذار شد.

این چرخش در واگذاری زمین از تامین اجتماعی و حوزه درمان به دانشگاه پیام نور و حوزه آموزش در سال ۱۳۸۸ اتفاق افتاد و این دانشگاه هم نتوانست تعهدات خود را برای ساخت پارک علم و فن آوری پیاده کند و این ساختمان بعد از گذشت ۳۰ سال به صورت نیمه کاره رها شده است.

ماجرای عجیب تغییر کاربری زمین های اهدا شده + تصاویر
ماجرای عجیب تغییر کاربری زمین های اهدا شده + تصاویر
مردم می‌گویند: واگذاری زمین از تامین اجتماعی به پیام نور برخلاف نیت اهداکنندگان است و با توجه به اینکه دانشگاه هم اقدامی برای پروژه مورد نظر خود در این زمین انجام نداده است این زمین یا باید به اهالی روستا برگردد یا ساخت بیمارستان از سر گرفته شود.

زمین بازپس گرفته خواهد شد
حسینی پور استاندار مازندران که برای بررسی این موضوع به روستای آلوکنده نکا رفته بود گفت: این زمین قطعا از دانشگاه پیام نور گرفته خواهد شد، چون دانشگاه مالک آن نیست.

او افزود: زمین مال مردم است و دانشگاه پولی داده و این سازه را خریده است که باید به نحوی این پول به دانشگاه پرداخت و زمین بازپس گرفته شود.

استاندار مازندران ادامه داد: مردم روستا این زمین را برای ساخت بیمارستان اهدا کرده بودند، اما وقتی این هدف محقق نشد طبق قرارداد باید به مردم بازگردد، اما مردم این روستا بزرگواری کردند و می‌گویند زمین را برنگردانید فقط آن را آباد کنید.

حسینی پور گفت: بازسازی این ساختمان رها شده آغاز و با توجه به سازه‌های احداث شده در این زمین، مجتمع بزرگی با چند کاربری می‌تواند اجرا شود که در کارگروهی نحوه بهره‌برداری از این ساختمان مشخص خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار