تظاهرات اردنی‌ها در اعتراض به قرارداد آبی با رژیم صهیوینستی

چندین هزار تن از مردم اردن در اعتراض به قرارداد آب در مقابل برق با رژیم صهیونیستی به خیابان‌های این کشو آمدند.

چندین هزار نفر از شهروندان اردن با اعتراض به قراردادی که بین این کشور و رژیم صهیونیستی منعقد شده است تظاهرات کردند.

براساس گزارش العربی الجدید شهروندان اردنی از اینکه منابع آبی این کشور توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده و حال این رژیم آب همین منابع را در مقابل برق به اردن می‌فروشد اعتراض داشتند و شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی سر دادند.

این تظاهرات عصر دیروز (جمعه) به دعوت مجمع ملی مقاومت در برابر عادی سازی روابط و حمایت ملی به عنوان ساختاری مستقل و مردمی و همچنین برخی نیرو‌های حزبی و اتحادیه‌‎ها برگزار شده است. این تظاهرات با هدف مخالفت با توافق امضا شده در حاشیه کنفرانس آب و هوایی در شهر شرم الشیخ مصر برگزار شده بود.

شرکت کنندگان این توافق با رژیم صهیونیستی را خطری برای امنیت و حاکمیت اردن خوانده و نسبت به در اختیار قرار دادن بخش‌های استراتژیک و حیاتی به دست دشمن هشدار دادند.

اردن و رژیم صهیونیستی، سال گذشته با میانجیگری امارات، توافق «انرژی مقابل آب» را امضا کردند که مطابق این طرح، اردن از طریق نیروگاه‌های شیرین سازی آب رژیم اشغالگر که در دریای مدیترانه قرار دارد، از این رژیم آب دریافت می‌کند.

طبق این توافق، برای تولید انرژی که به رژیم صهیونیستی صادر خواهد شد، طرح پنل‌های خورشیدی در صحرای اردن احداث می‌شود که به وسیله آن، انرژی مقابل آب، به این رژیم منتقل خواهد شد.

پایگاه عبری زبان واللا پیشتر اعلام کرده بود، رژیم صهیونیستی از اردن برق خریداری خواهد کرد و اردن، از این رژیم آب خواهد خرید که این مقدار، دو برابر آب‌های شیرینی است که امروز اردن، می‌خرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار