ترکیه در دریای سیاه پایگاه انرژی ایجاد خواهد کرد

رئیس‌جمهور ترکیه از تاسیس یک پایگاه جدید انرژی در دریای سیاه متعلق به این کشور خبر داد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، با بیان آنکه این کشور در دریای سیاه پایگاه انرژی جدید تاسیس کرده است، اعلام کرد این پایگاه از سال آینده میلادی قابل استفاده خواهد بود.

به گزارش تی‌آرتی، اردوغان با اعلام کرد که این پایگاه، انرژی گازی را به خشکی خواهد رساند و از سال ۲۰۲۳ آماده استفاده خواهد بود و افزود: «هدف از تاسیس این پایگاه این است که از اثرات نامطلوب نوسانات قیمت گاز بر شهروندانمان جلوگیری کنیم.»

در حال حاضر که چندین ماه از حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد، کشور‌های اروپایی به بهانه این حملات دست به تحریم انرژی روسیه زده‌اند، همین امر باعث شده تا اروپا با بحران انرژی برق و گاز مواجه شود. ترکیه هم که بخشی از خطوط گازی از آن می‌گذرد، در همین راستا تصمیم به اقداماتی گرفته است.

ماه مهر سال جاری روسیه اوکراین را متهم به اقدامات برای حمله به ترک استریم دانست. ترکیه هم اعلام کرد چندین نفر که در تلاش برای حمله به بخش روسیِ ترک استریم بودند را بازداشت کرده است.

«ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان، هم که با تحریم‌های علیه روسیه از ابتدا مخالف بود، در آن زمان از روسیه و اوکراین خواست تا هرچه زودتر به مذاکرات صلح بپردازند، و هرگونه حمله به «ترک استریم» را محکوم دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار