معاملات بورسی آذربایجان‌غربی در یک هفته ۱۳ برابر افزایش یافت

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به معامله بیش از ۲۱۹ میلیون و ۴۲۸ هزار سهم و حق تقدم سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی در این استان طی هفته گذشته، گفت: این میزان در مقایسه با هفته گذشته حدود ۱۳ برابر افزایش یافته است.

وحید جوادی با بیان اینکه ارزش معامله‌های انجام شده در این مدت بیش از یک هزار و ۴۶۶ میلیارد ریال بوده است، اظهار کرد: شاخص کل بورس آذربایجان‌غربی طی هفته گذشته (شنبه تا پنجشنبه قبل) با ۱۳۰ هزار و ۸۱۶ واحد افزایش به یک میلیون و ۴۱۴ هزار و ۳۵۶ واحد رسید.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته شاخص بازار فرابورس نیز افزایش یک هزار و ۲۵ واحدی را تجربه کرد، افزود: این شاخص نیز تا پایان هفته گذشته به ۱۸ هزار و ۴۲۱ واحد رسیده بود.

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه طی هفته گذشته در بورس استان، ۱۲ کارگزار از ۱۴ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق ‌تقدم بیش از ۱۳۳ شرکت‌های بورسی و فرابورسی را معامله کردند، ادامه داد: در این مدت نمایندگی شرکت کارگزاری «توانا» بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۶۸ درصد به خود اختصاص داد.

جوادی اضافه کرد: در این مدت، اوراق صندوق سرمایه گذاری کمند با ۲۲ درصد، بیشترین ارزش کل معامله‌ها را به خود اختصاص داد و در رده نخست معاملات بورس منطقه‌ای قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.