پایان ۳۶ درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف با صلح و سازش

رئیس شورای حل اختلاف کهگیلویه و بویراحمد از برقراری صلح و سازش در ۳۶ درصد پرونده‌های ورودی به شورا‌ها در سطح استان خبر داد.

حجت‌الاسلام ساجدی رئیس شورای حل اختلاف کهگیلویه و بویراحمد احقاق حق و اجرای عدالت را از تکالیف اصلی حکومت اسلامی از سوی دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: هر کسی احساس کند اجحافی در حق او شده، براساس اصل ۳۴ قانون اساسی می‌تواند دادخواهی کند.

او با بیان اینکه هر روز بر تعداد پرونده‌ها افزوده می‌شود و تعداد زیادی پرونده‌ها حکایت از بیماری حقوقی در جامعه دارند، افزود: ۳۶ درصد از پرونده‌ها در شورای حل اختلاف حل و فصل می‌شوند، به عبارت دیگر از هر ۱۰۰ پرونده‌ای که به دست ما می‌رسد، ۳۶ پرونده از آن‌ها را به صورت مبنایی رفع اختلاف شده اند و یکی از استان‌های خوب کشور در این زمینه هستیم.

حجت‌الاسلام ساجدی زمان شکل گیری شورا‌های حل اختلاف برای حل و فصل پرونده‌ها را زمان حیات آیت الله شاهرودی عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون کمک‌های زیادی در این زمینه برای رفع مشکلات پرونده‌های قضایی در کشور و در استان شده است.

رئیس شورای حل اختلاف کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: بعضی خانواده‌ها به خاطر نداشتن تمکن مالی و پرداخت مهریه، در زندان هستند و اختلافات روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شود که در شورا‌های حل اختلاف به دنبال رفع اختلافات به صورت ریشه‌ای هستیم.

این مقام قضایی اضافه کرد: امسال در استان ۳ پرونده سازش در قتل عمد داشته‌ایم که قرار بود حکم قصاص صادر شود، اما موفق شدیم خانواده مقتولان را از اجرای حکم منصرف کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.