صدور ۴۰۳ فقره پروانه اشتغال ناوگان حمل بار بنزینی درون‌شهری

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۴۰۳ فقره پروانه اشتغال ناوگان حمل بار بنزینی درون‌شهری صادر و یک‌هزار و ۵۶ فقره پروانه فعالیت تمدید شده است.

مهرداد میرزاییان گفت: اتحادیه حمل و نقل بار و مسافر سازمان شهرداری‌ها ۴ سال پیش تصمیم بر ساماندهی وانت‌بار‌ها از طریق ثبت‌نام در سامانه و دریافت پروانه فعالیت گرفت.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد گفت: در همان زمان سه هزار و ۲۰۰ وانت در شهرکرد ساماندهی شده است و از ابتدای امسال تا کنون ۴۰۳ فقره پروانه اشتغال ناوگان حمل بار بنزینی درون‌شهری صادر و یک‌هزار و ۵۶ فقره پروانه فعالیت و اشتغال ناوگان حمل بار بنزینی درون‌شهری تمدید شد.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: همچنین ۴۲۱ فقره پروانه فعالیت برای ناوگان حمل بار دیزل شامل کامیون، اتوبوس و مینی‌بوس صادر شده و ۴۴۷ فقره پرونده فعالیت از این ناوگان نیز تمدید شده است.

میرزاییان با بیان اینکه مزایای ساماندهی شدن برای رانندگان در سراسر کشور یکسان است، توضیح داد: در حال حاضر رانندگان حمل بار ساماندهی شده تنها می‌توانند مابه‌تفاوت بنزین خود را دریافت کنند، این قیمت در خودرو‌ها متفاوت است به طور مثال پیکان بار ۱۲۰ هزار تومان، مزدا ۱۶۰ هزار تومان و نیسان ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومان ماهانه دریافت می‌کنند.

وی اظهار داشت: نبود بستر مناسب برای بیمه رانندگان از سمت اتحادیه بهانه‌ای است که باعث شده سامانه بیمه چهار سال اجازه ثبت‌نام به متقاضیان جدید را ندهد و تنها ۵۰۰ راننده قبل از اجرای طرح ساماندهی وانت‌بار‌ها در شهرکرد بیمه شده‌اند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد افزود: اتحادیه قول داده سامانه جامع بارنامه درون‌شهری را در ماه‌های آینده راه‌اندازی کند که در این صورت وانت‌بار‌های دارای مجوز در سامانه ثبت‌نام و طبق قانون مالیات و عوارض، مالیات شهرداری را پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: ثبت‌نام در این سامانه اجباری می‌شود و پلیس راهور و سازمان حمل و نقل بار و مسافر نیز روی فعالیت خودرو‌ها نظارت می‌کنند تا هر بار با بارنامه شهری و قیمت مصوب به مرحله فروش برسد.

میرزاییان در پایان گفت: اگر رانندگانی که پروانه فعالیت ندارند بدون مزاحمت شهروندی و سدمعبر بار خود را در خیابان بفروشند با آنان برخوردی نمی‌شود، اما از آنجایی که سهمیه سوخت کمی دارند معمولاً برای دریافت سوخت بیشتر داوطلبانه برای ساماندهی به سازمان مراجعه می‌کنند.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار