افزایش ناگهانی قیمت نفت پس از کاهش محدودیت‌های کرونایی در چین

در پی اعلام کاهش محدودیت‌های کرونایی در چین، قیمت نفت در معاملات اولیه اروپا بیش از ۲.۵ درصد افزایش یافت.

مقامات چینی امروز (جمعه) اعلام کردند برخی محدودیت‌هایی سختگیرانه‌ای که برای مبارزه با کووید-۱۹ در نظر گرفته بودند را کاهش داده اند. دستورالعمل‌های جدید کمیسیون ملی بهداشت چین اولین کاهش قابل توجه در سیاست «کووید صفر» در این کشور را نشان می‌دهد که بر فعالیت‌های اقتصادی و تقاضای سوخت در جهان تأثیر گذاشته است.

به گزارش وبسایت اویل پرایس، بازار از تسهیل قوانین کووید چین استقبال کرد و قیمت نفت پس از انتشار این خبر بیش از ۲ درصد جهش پیدا کرد.

بهای معاملات آتی نفت برنت تا ساعت ۱۱ و ۱۵ دقیقه به وقت ایران، ۲.۳۹ دلار یا ۲.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۶.۰۶ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با ۲.۲۴ دلار یا ۲.۶ درصد افزایش به ۸۸.۷۱ دلار در هر بشکه رسید.

با دستورالعمل جدید مدیریت کووید، چین اکنون قرنطینه مسافران را از ۱۰ روز به هشت روز کاهش می‌دهد. مسافران ورودی اکنون باید به جای هفت روز، پنج روز در هتل یا یک مرکز قرنطینه دولتی بمانند و سپس سه روز دیگر در خانه قرنطینه شوند. چین همچنین جریمه خطوط هوایی که مسافران آلوده را وارد می‌کنند لغو کرده و دیگر افرادی که با مبتلایان تماس نزدیک داشته اند را ردیابی نخواهد کرد.

گفتنی است، چین یکی از مهم‌ترین وارد کنندگان نفت در دنیاست و اعمال محدودیت‌های کرونایی و کاهش حمل و نقل در آن، تاثیر زیادی بر بازار‌های جهان می‌گذارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار