ده‌ها هزار کارمند دولت انگلیس به زمستان اعتصابی می‌پیوندند

ده‌ها هزار نفر از کارکنان دولت انگلیس به خاطر دستمزد‌ها و شرایط بازنشستگی در میانه بحران اقتصادی این کشور، به جمع اعتصاب کنندگان می پیوندند.

اتحادیه خدمات عمومی و بازرگانی انگلیس اعلام کرد ده‌ها هزار نفر از کارکنان دولت به اعتصاب در مورد دستمزد، حقوق بازنشستگی و تعدیل نیرو‌ها رای مثبت داده‌اند.

به گزارش رویترز، این اتحادیه که نماینده کارگران شاغل در چندین بخش دولتی انگلیس است، می‌گوید به طور متوسط ۸۶.۲ درصد از اعضای آن رای به اعتصاب داده‌اند که بالاترین درصد رای در تاریخ اتحادیه است.

مارک سروتکا، دبیر کل اتحادیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اعضای ما صحبت کرده‌اند و اگر دولت نتواند به آن‌ها گوش دهد، ما هیچ گزینه‌ای نداریم جز اینکه دست به اعتصابی طولانی مدت بزنیم که هر وجهی از زندگی عمومی را درگیر خواهد کرد».

روز گذشته، روزنامه گاردین گزارش داد در انگلیس، زمستانی سراسر اعتصاب در تمام بخش‌ها، از سیستم درمانی گرفته تا حمل‌و‌نقل در پیش است. کالج سلطنتی پرستاری که نزدیک به نیم میلیون پرستار عضو آن هستند، اعلام کرده اولین اعتصاب سراسری در تاریخ ۱۰۶ ساله خود را پیش از کریسمس آغاز خواهد کرد. از سوی دیگر، حداقل ۷۰ هزار کارمند دانشگاه قرار است اواخر این ماه اعتصاب کنند. اتحادیه دانشگاه و کالج اعلام کرده که اعتصاب سراسری خود را در روز‌های ۲۴، ۲۵ و ۳۰ نوامبر برگزار می‌کند و کارکنان ۱۵۰ دانشگاه در خصوص حقوق، شرایط کاری و بازنشستگی، دست به اعتصاب خواهند زد.

همچنین، صد‌ها تن از کارکنان فرودگاه «هیترو» لندن در این ماه به مدت سه روز دست به اعتصاب خواهند زد که به طور بالقوه برنامه هواداران فوتبال را که می‌خواهند به جام جهانی قطر بروند، مختل خواهد کرد. اتحادیه این کارکنان اعلام کرد که ۷۰۰ کارگر درگیر در حمل و نقل زمینی، حمل و نقل هوایی و حمل بار در شلوغ‌ترین فرودگاه اروپا از ساعات اولیه ۱۸ نوامبر تا ساعات اولیه ۲۱ نوامبر به خاطر دستمزد دست به اعتصاب خواهند زد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۱
اروپائیها مخصوصا شیطان پیر همین انگلیس کل مردم دنیا بخصوص مسلمانها وایرانو بغارت برده ونسل کشی نموده.خدا کنه مقداری ازمجازاتشپنو الان ببینن
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۱۴:۵۲ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
مردم بدبخت این جزیره ی سرد و تاریک ، تازه دریافتند که غیر از استعمار و استثمار دیگر کشورها ، خودشان هم برده ی خاندان منحوس سلطنتی هستند. تجزیه انگل ستان نزدیک می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
کادر درمانشون هم اعتصاب میکنه!!ایناعجب بی وجدانهایی هستند!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
مثل خودشان باید آتیش بازی راه انداخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
بزودی کارمندا د بازنشسته های مام از این تظاهرات میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
کم کم دارد زمستان اروپا گرم تر می شود. روزهای سوزاندن نزدیک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
اعتصاب یجورایی صرفه جویی انرژیِ برای انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
آره جان تو! تو ایران باشه میگین اعتراض دارن ولی اگه انگلیس باشه خیلی لاکچری میگین اینها اصلا برای کمک به دولتشون و حمایت ازش اعتصاب میکنن تا صرفه جویی بشه! شما هم که کلا برای صرفه جویی انرژی بالا رو تعطیل کردین
آخرین اخبار