توزیع داروهای ترک اعتیاد فقط در مراکز دارای مجوز دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه گفت : داروهای ترک اعتیاد فقط در مراکز دارای مجوز دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی توزیع می‌شود و فروش این داروها در سطح شهر ممنوع و مجازات‌ قانونی در پی دارد.

کیوان گل‌آوری، سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه گفت : برخی از عطاری‌های سطح شهر اقدام به فروش و عرضه انواع قرص و شربت با نام داروی ترک اعتیاد می‌کنند.

وی ادامه داد: براساس ماده ۴۰ قانون مبارزه با مواد مخدر توزیع هرگونه متادون و داروهای ترک اعتیاد از مجرای و مبادی غیرمجاز جرم محسوب می‌شود.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه تصریح کرد: ساخت کپسول معجون ترک اعتیاد گیاهی در عطاری‌ها ممنوع و جرم است چرا که از برخی ترکیبات شیمایی در ساخت آن استفاده می‌شود که نه تنها مشکل فرد معتاد را برطرف نمی‌کند بلکه اعتیاد وی را هم تشدید خواهد کرد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳۶ مرکز ترک اعتیاد تخصصی با مجوز دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی در استان، تصریح کرد: به جزء این سازمان و مراکز هیچ سازمان و مرکزی حق توزیع و فروش داروی ترک اعتیاد را ندارند، مراکزی که به صورت غیرمجاز که اکثرا عطاری هستنددر این زمینه فعالیت دارند به صورت نامحسوس شناسایی شده و به شدت اعمال قانون خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار