در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

راه‌های رسیدن به رستگاری

رستگاری یعنی یافتن راه درست برای رسیدن به هدفی که انسان به دلیل آن خلق شده است. برای رسیدن به این هدف قرآن بهترین راهنما و هدایتگر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهاری، کارشناس مذهبی گفت: رستگاری یعنی یافتن راه درست برای رسیدن به هدفی که انسان به دلیل آن خلق شده است. برای رسیدن به این هدف قرآن بهترین راهنما و هدایتگر است.

حجت السلام بهاری بیان کرد: قرآن شریف از رستگارى به «فلاح» تعبیر می‌کند. واژه فلاح یا رستگارى به معناى رهایی و خلاصی از گرفتاری ها، رنج‌ها و موانع و رسیدن به هدف و مطلوب است.  

این کارشناس مذهبی می‌گوید:در بعضى آیات رستگارى به عنوان نتیجه عبادات و غایت کارهاى شایسته انسان مطرح شده است: و اذکروا الله کثیرا لعلّکم تُفلحون خدا را زیاد یاد کنید تا به رستگاری برسید.

وی افزود: نسان با هدفی والا خلق شده است و هرگز نباید فکر کند که آمدن او به این دنیا بیهوده بوده است. برای این که زندگی هر انسانی در مسیر رستگاری قرار بگیرد نیازمند راهنمای قدرتمندی همچون قرآن است منظور از راهنمایی گرفتن از قرآن فقط این نیست که از کجا شروع کنیم و راه درست کدام است بلکه این کتاب دست ما را خواهد گرفت و ما را به مقصد خواهد رساند.

به گفته این کارشناس مذهبی، در قرآن حدود ۴۰ بار از واژه فلاح (رستگاری) سخن گفته شده و در ضمن آیات مربوط از صفات و علائم رستگاران و سعادتمندان واقعی و اخروی سخن رانده است که البته رستگاری از هر دو بعدش هم دنیوی و هم اخروی مدنظر بوده و از آنجا که حیات اخروی جاودانی و ابدی است از اهمیت بیشتری برخوردار ‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۱۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
بهترین راه اینه که بحرف مفت خورهای ریاکار دروغگو گوش نکنی // هم ارامش و اسایش این دنیا را داری و هم امرزش اون دنیا را // انشا ا...
آخرین اخبار