راه اندازی دومین مرکز پژوهشی قوه قضاییه در دانشگاه‌های کشور

دومین مرکز پژوهشی مشترک قوه قضاییه با دانشگاه‌های کشور پس از استان فارس در مازندران راه اندازی شد.

حجت الاسلام مهدی هادی رییس پژوهشگاه قوه قضائیه در آئین راه اندازی این مرکز گفت: اولین پژوهشکده مشترک قوه قضاییه با دانشگاه‌ها تیرماه امسال در شیراز راه اندازی شد و دانشگاه مازندران نیز امروز دومین دانشگاه کشور است که این مرکز در آن راه اندازی شده است.

او افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی فارغ التحصیلان بدون ملاحظه پرونده‌ها یا آرای دادگاه‌ها، توقع ورود به وکالت دارند که راه اندازی این پژوهشگاه می‌تواند ارتباط بین قوه قضاییه با دانشگاه‌ها را علمی و عملی کند.

رییس پژوهشگاه قوه قضائیه ادامه داد: این پژوهشگاه می‌تواند نقش مهمی در کاربردی کردن مطالعات دانشگاهی داشته باشد و پل ارتباطی میان دانشگاه و دادگستری شود.

حجت الاسلام مهدی هادی گفت: دانشگاه و دانشجویان با حضور در این پژوهشگاه می‌توانند در مباحث حقوقی و قضایی نقد و تحلیل آرا داشته باشند که همین امر سبب پویایی رشته‌های مرتبط می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری رییس کل دادگستری مازندران نیز گفت: امضای این تفاهم نامه سه جانبه بین قوه قضاییه، دادگستری و دانشگاه مازندران می‌تواند مسیر تازه‌ای برای گسترش همکاری‌ها دستگاه قضایی و دانشگاه باشد.

او افزود: دانشجویان حقوق باید کارورزی کنند و برای رسیدن به این هدف آرای صادره از محاکم قضایی در دسترس دانشگاهیان می‌تواند قرار بگیرد تا اساتید ودانشجویان با این آرا آشنا شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار