هشدار حزب یمنی در مورد حضور آمریکا و انگلیس در جزایر این کشور

یک حزب ائتلافی یمن نسبت به حضور آمریکا و انگلیس در «حضرموت» و «المهره» یمن هشدار داد.

ائتلاف حزبی «اللقاء المشترک» یمن نسبت به حضور آمریکا و انگلیس در «حضرموت» و «المهره» هشدار داد و از ارتش این کشور خواست تا از جزایر یمن محافظت کند.

طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی انصارالله، ائتلاف حزبی «اللقاء المشترک» در نشستی که صبح امروز سه‌شنبه به ریاست «محمد الزبیری» برگزار شد، آخرین تحولات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کردند.

در این نشست از نقش ضعیف سازمان ملل و فرستاده آن در یمن انتقاد شد و طرف‌های حاضر از موضع همدستانه آن با کشور‌های متجاوز و عدم دستیابی به پیشرفت چشمگیر در پرونده مسائل بشردوستانه ابراز تأسف کردند.

در این نشست اقدامات شورای امنیت برای توطئه علیه یمن محکوم شد و افراطی توصیف کردن خواسته‌های مردم یمن را یک جنایت بالذات تلقی کردند.

طرف‌های حاضر در این نشست همچنین اظهارات مقامات آمریکایی و در رأس همه فرستاده آن به یمن را که مطالبات بحق یمنی‌ها در خصوص پرداخت حقوق‌ها و بازگشایی بنادر و فرودگاه‌ها را غیرممکن خوانده بودند، محکوم کردند.

در این دیدار با اشاره به اظهارات روز گذشته «مهدی المشاط» رئیس دولت نجات ملی یمن در این زمینه، تأکید شد که آمریکایی‌ها مانع از برقراری صلح در یمن هستند و خود را برای جنگ آماده می‌کنند.

شرکت کنندگان برحمایت خود از رهبری «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» و «مهدی المشاط» و نیز مدیریت پرونده سیاسی، مذاکرات و رد تمایلات تهاجمی آمریکا و انگلیس با هدف تنش‌زایی بیشتر به یمن تأکید کردند.

در این نشست نسبت به حضور آمریکا و انگلیس در «حضرموت» و «المهره» یا هرگونه حضور نظامی خارجی در یمن تحت هر پوششی هشدار داده شد و مسئولیت هرگونه پیامد اینگونه اقدامات متوجه این کشور‌ها شد.

ائتلاف حزبی «اللقاء المشترک» از ارتش، یگان موشکی و یگان پهپادی یمن خواست تا از ساخت هرگونه پایگاه نظامی خارجی در جزایر یمن به ویژه جزیره «میون» واقع در ورودی راهبردی «باب المندب» جلوگیری کنند.

حاضران بر حمایت و پشتیبانی از موضع قاطع و اصولی شورای عالی سیاسی در قبال ثروت نفت و گاز یمن و جلوگیری از غارت آن تأکید و اعلام کردند که درآمد‌های آن باید به حساب ویژه‌ای برای حقوق کارکنان و امور خدماتی به ملت یمن واریز شود نه این‌که به بانک ملی عربستان واریز شود تا در اختیار متجاوزان قرار گیرد.

از سوی دیگر، در این دیدار ضمن تأکید بر همبستگی کامل یمن با دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران، موفقیت‌های امنیتی جمهوری اسلامی تبریک گفته شد و حمله جنایتکارانه شیراز به عنوان یکی از توطئه‌های مستمر دشمنان در راستای هدف قرار دادن امنیت ایران در قالب طرح صهیونیستی-آمریکایی علیه محور مقاومت محکوم شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
آمریکا جنایتکار به علت غارت نفت و حمایت از تروریسم، القاعده و داعش و سایر گروه های تروریستی قصد خروج از یمن را ندارد
انگلیس جنایتکار به علت غارت نفت و حمایت از تروریسم، القاعده و داعش و سایر گروه های تروریستی قصد خروج از یمن را ندارد
آخرین اخبار