وقتی افشای یک فایل صوتی از اینترنشنال اپوزسیون را به گوشه رینگ برد + صوت

دست به دست شدن یک فایل صوتی از طراحی شبکه سعودی اینترنشنال برای تجزیه ایران در فضای مجازی، اپوزیسیون را رسوا کرد.

یکشنبه‌شب گذشته یک فایل صوتی از صحبت‌های رعنا رحیم‌پور، خبرنگار بی‌بی‌سی منتشر شد که در آن وی بی‌پرده از هدف تکه‌تکه و تجزیه شدن ایران خبر می‌دهد و تاکید می‌کند که هدف پشت‌پرده آشوب‌طلبی‌ها نه دموکراسی، بلکه تجزیه است! او مشخصا خبر می‌دهد که در رسانه سعودی ایران‌اینترنشنال ابلاغ شده که فقط با رهبران احزاب (تجزیه‌طلب) گفتگو و به آن‌ها تریبون داده شود! رحیم‌پور اصالت این فایل صوتی را در صفحه اینستاگرامش تایید کرده و اعلام کرده است که این صحبت‌ها را در گفتگو با مادرش طرح کرده است. او، اما علی‌رغم اشاره صریح به پشت‌پرده شوم آشوب‌طلبی‌ها توسط اینترنشنال و دیگر پایگاه‌های آشوب‌طلب گفته که به خبرنگاران این رسانه‌های ضدایرانی احترام می‌گذارد! نتیجه دستورکاری که رعنا رحیم‌پور در یک مکالمه تلفنی به آن اعتراف کرده است را به وضوح می‌توان روی خروجی خبری رسانه‌های لندن‌نشین مشاهده کرد. خروجی که گاف ایران‌اینترنشنال در درج عبارت «تیتر فعلا این باشه؛ ۴۰ کشته و صد‌ها زخمی» با هدف آمار‌سازی از کشته‌ها و زخمی‌های ماجرای زندان اوین حاصل آن است. واقعیتی که رعنا رحیم‌پور درمورد مسیر کنشگری ایران‌اینترنشنال در دو ماه اخیر به آن اعتراف می‌کند راجع به خود او و رسانه‌ای که در آن کار می‌کند نیز صادق است.


بیشتربخوانید


در گزارشی که با عنوان «پینوکیوی انگلیسی» در «فرهیختگان» منتشر شد به این موضوع پرداختیم که چگونه بی‌بی‌سی در آشوب‌های داخلی ایران همپای ایران‌اینترنشنال در قامت رسانه جنگ وارد عمل شده و ساختن تصویری پرتنش از خیابان را جست‌وجو می‌کند. رحیم‌پور تنها چند ساعت بعد از انتشار فایل صوتی اعتراف به تجزیه‌طلبی توییتی از کیهان کلهر را در استوری اینستاگرام خود بازنشر می‌دهد. توییتی که در آن بدون ذکر منبع آمار کشته‌های وقایع اخیر سیستان‌وبلوچستان ۱۱۸ نفر اعلام شده و در پایان آن نیز جمهوری اسلامی به رفتار خشن علیه مردم بلوچستان محکوم شده است. در طول دو ماهی که از ماجرای فوت مهسا امینی می‌گذرد اصالت کردی وی بار‌ها دستاویز تحرکات تجزیه‌طلبانه قرار گرفته است. تحرکاتی که در مرز‌های غربی کشور با واکنش قاطع ایران مواجه شده و در پاسخ مقر گروهک‌های کردی مورد هدف موشک‌های سپاه قرار گرفت.

در استان شرقی کشور یعنی سیستان‌وبلوچستان، اما نام مهسا امینی بهانه‌ای قوی برای آشوب‌طلبی نبود. به همین دلیل نیز در یک ماه ابتدایی آشوب‌های خیابانی، باوجود اختلافات مذهبی فراوان سیستان‌وبلوچستان یکی از بی‌حاشیه‌ترین استان‌های ایران بود. به همین دلیل اجتماع رسانه‌های برانداز برای فعال کردن نزاع قومی- مذهبی دستاویز دیگری را در این استان برای خود پیدا کرد و با مانور تبلیغاتی روی ادعای تجاوز یک مامور نیروی انتظامی به یک دختر بلوچ در چابهار آتش اختلافات قومی را در این استان شعله‌ور ساخت. آتشی که خاطرات تلخی از نمازجمعه زاهدان را برای همیشه در ذهن مردم این استان حک کرد و در ادامه نیز دامنه آن به خاش کشیده شد. حال با گذشت دو ماه از فوت مهسا امینی هدف این آتش‌افروزی را اگر روی تن شهدای زاهدان و شیراز نمی‌بینیم در راهپیمایی هزارپرچم برلین به‌وضوح خواهیم دید. راهپیمایی که در آن اپوزیسیون خارج‌نشین تمام قدرت رسانه‌ای خود را بسیج کرد تا از حضور تنها ۲ درصدی ایرانیان خارج‌نشین بهره برده و رویای تجزیه ایران را فریاد بزند. در مجموع آنچه در دوماه اخیر در کف خیابان‌های ایران رخ‌داده و در رسانه‌های خارج‌نشین ضریب داده شده را می‌شود در این عبارت بیان کرد؛ جریان متکثر اپوزیسیون همگی حول یک محور واحد به نام تجزیه ایران متحد شده‌اند.

فعلا میان‌تیتر این باشه: رعنا رحیم‌پور

از بین گزارشگران قدیمی بی‌بی‌سی‌فارسی چندین نفر هستند که نام آن‌ها هیچ‌گاه از ذهن مردم ایران پاک نخواهد شد، یکی از این افراد رعنا رحیم‌پور است. او که سال ۸۷ به‌واسطه استخدام در بی‌بی‌سی‌فارسی، از تهران به لندن مهاجرت کرد، اکنون در فایلی صوتی می‌گوید روسای رسانه‌هایی، چون ایران‌اینترنشنال دستور داده‌اند خبرنگاران فقط با رهبران احزاب کرد، لر و عرب در ایران مصاحبه کنند. او در ادامه این فایل صوتی یک‌دقیقه‌ای، دستورکار‌های دیگر این رسانه را مطرح می‌کند ازجمله اینکه «آن‌ها به‌دنبال آینده ایران نیستند و از الان شروع کرده‌اند و بر طبل جدایی‌طلبی می‌کوبند و یک ایران تیکه‌پاره ضعیف‌شده می‌خواهند.» رحیم‌پور همچنین اشاره می‌کند که «کشور‌های منطقه، ایران دموکراتیک نمی‌خواهند.» پس از وایرال شدن این فایل صوتی و نقشه رسانه‌های لندن‌نشین برای تجزیه ایران، رحیم‌پور برای توجیه حرف‌هایش بهانه‌هایی همچون «این صوت حاوی صحبتی خصوصی با مادرم بوده» یا «طبیعیه که من در صحبت با مادرم حرف‌هایی بزنم که هرگز علنی نمی‌زنم» را مطرح کرد، اما این توجیهات به‌قدری ساده‌انگارانه است که مخاطب به‌راحتی متوجه می‌شود رحیم‌پور قصد استحمار او را دارد؛ و درحالی این بهانه‌ها مطرح می‌شود که رحیم‌پور معتقد است یک خبرنگار حرفه‌ای در رسانه‌ای حرفه‌ای است.

اما خبرنگاران به‌خوبی می‌دانند افشای مطالب محرمانه و خبری، فرسنگ‌ها با حرفه‌ای‌گری فاصله دارد و خبرنگاری فرد مذکور را زیر سوال می‌برد، حال می‌خواهد افشای آن مطالب نزد مادر باشد یا همسر یا.... از دیگر ادعا‌های رحیم‌پور در چند ماه گذشته این بود که رسانه حرفه‌ای کارش خبررسانی و آگاهی‌بخشی است و نه رسانه عامل دخالت در سیاست است و نه خبرنگار فعال سیاسی. اما در صوتی که دو شب گذشته از رحیم‌پور منتشر شد، مشخص شد هیچ اعتقادی به این صحبت‌ها ندارد و با رسانه‌ای کار می‌کند که هم عامل دخالت در سیاست است و هم خود فعال سیاسی‌اش. او در طول فعالیت ۱۴‌ساله‌اش در بی‌بی‌سی همواره چهره‌ای سانتیمانتال از بی‌بی‌سی و رسانه‌های لندن‌نشین عرضه کرده، چنانچه در ویژه‌برنامه و پادکست «حرف و کتاب با رعنا» او در مصاحبه‌ای که با ژیار گل، خبرنگار بی‌بی‌سی داشته است اگرچه سوالاتی به‌صورت کلی درباره زندگی شخصی ژیار گل می‌پرسد، اما قصد دارد این مصاحبه دوبخشی را با محور «انسانیت» جلو ببرد و این را به مخاطب القا کند که «انسانیت» برای خبرنگاران بی‌بی‌سی در اولویت است، اما این واژه، کلید مفقوده فعالیت‌های بی‌بی‌سی فارسی است؛ چراکه در دو ماه گذشته و درجریان اغتشاشات ایران، بی‌بی‌سی‌فارسی بیش از ۲۰۰۰ مطلب درخصوص تشدید و آموزش اغتشاشات داشته است.

رعنا رحیم پور

اغتشاشاتی که جان بسیاری از انسان‌ها را به‌خطر انداخت و حتی موجب کشته شدن بسیاری شد. در این میان نقش ژیار گل در بین خبرنگاران تجزیه‌طلب بی‌بی‌سی نیز بسیار مشهود است. او که اصالتا سنندجی است در دو ماه گذشته همراه رحیم‌پور تمرکز خود را بر تجزیه ایران گذاشته است و سعی کرده با قومیتی کردن ماجرای مهسا امینی، بر آتش جدایی کرد‌ها از ایران بدمد و خود را حامی مردم ایران و کرد‌ها نشان دهد، درحالی‌که او و رحیم‌پور عرقی به ایران و مردم ایران ندارند. این مساله از استوری‌ای که رحیم‌پور گذاشته، کاملا مشهود است. او در یکی از استوری‌های چندین ماه پیش در پاسخ به این سوال که آیا حاضرید هرآنچه در خارج دارید به جز خانواده بگذارید و به ایران برگردید تا هوای ایران را تنفس کنید، پاسخ داد خیر... من به ناسیونالیسم سانتیمانتال عقیده ندارم. همه این‌ها نشان‌دهنده این است که نه مردم و نه ایران و نه حتی زنان ایران برای آن‌ها موضوعیت ندارند. چنانچه حتی او در صوت مذکور نیز اشاره می‌کند «اگر جنبش زنان در ایران راه بیفتند و آن‌ها حقوق‌شان را بگیرند، اولین جایی که وحشت می‌کند عربستان است.» البته لندن نیز همراه عربستان این وحشت را دارد؛ چراکه بی‌بی‌سی و ایران‌اینترنشنال در دو ماه گذشته به‌صورت کاملا تنگاتنگ و هماهنگ در تهییج اغتشاشات ایران اصلی‌ترین نقش را داشتند، به‌طوری‌که حالا می‌توان با قطعیت گفت این دو رسانه باهم تفاوت چندانی ندارند و اکنون هم بی‌بی‌سی و هم خبرنگارانش از دایره حرفه‌ای‌گری خارج شده‌اند، چنانچه ایران‌اینترنشنال از ابتدا خارج بود.

میدان تجزیه برلین

تجمع برلین که قرار بود بزرگ‌ترین تجمع ضدایرانی در جهان باشد درنهایت تنها توانست ۲ درصد از ایرانیان اروپا را ترغیب به حضور کند. ۲ درصدی که همه آن را نیز ایرانیان تشکیل نداده و افراد غیرایرانی نیز در آن حاضر بودند. کارمندان شبکه سعودی ایران‌اینترنشنال که وظیفه پوشش گسترده این تجمع را برعهده داشتند، ناخواسته و با این گمان که دنیا خواهان پایان جمهوری اسلامی است، افشا کردند که علاوه‌بر ایرانیان، مردم سایر کشور‌ها نیز در این تجمع حضور دارند. گافی که البته تصاویری از پرچم‌های کشور‌های خارجی و حضور رنگین‌پوستان در این تجمع آن را اثبات کرد. اوکراین، ارتش آزاد سوریه، اتحاد جماهیر شوروی سابق و رژیم‌صهیونیستی ازجمله گروه‌های ضدایرانی بودند که در این تجمع پرچم خود را به اهتزاز درآوردند. واقعیت دیگری که باعث شد تجمع برلین به نقطه ضعف براندازان تبدیل شود حضور ده‌ها پرچم از گروه‌های تجزیه‌طلب ضدایرانی بود. در تظاهرات برلین بیش از ۱۵ پرچم از گروه‌های تجزیه‌طلب علیه تمامیت ارضی ایران برافراشته شد.

پرچم گروه‌های تجزیه‌طلب کردی در تجمع ضدایرانی برلین بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داد. نکته جالب در مورد تجزیه‌طلبان کرد این است که پس از تجزیه ایران هم نمی‌توانند ذیل یک پرچم واحد جمع شوند. اقلیم کردستان عراق، جمهوری مهاباد، گروه تروریستی «کومله» و سازمان جامعه آزاد و دموکراتیک شرق کردستان (کودار) وابسته به ترویست‌های پژاک از جمله گرو‌ه‌های کردی صاحب‌پرچم در راهپیمایی برلین بودند. در راهپیمایی برلین حتی تجزیه‌طلبان شمال سوریه نیز فرصت را فراهم دیده و با پرچم گروهی موسوم به «اداره خودمختار کرد در شمال شرق سوریه» در راهپیمایی شرکت کردند. تجزیه‌طلبان مناطق عرب‌نشین نظیر خوزستان در این تجمع با پرچم الاحوازیه شرکت کردند. علاوه‌بر این گروه‌ها تجزیه‌طلبان بلوچ و حامیان جریان تجزیه‌طلبی پان‌ترکیسم نیز در تجمع برلین با پرچم خود حاضر بودند. در کنار گروهک‌های ضدایرانی تجزیه‌طلب گروه‌های ضد فرهنگی همچون همجنسگرایان و فمنیست‌ها نیز در تجمع برلین با پرچم خود حاضر شدند تا نشان دهند جریان برانداز ضدایرانی برای از بین بردن نام ایران خود را صرفا به جغرافیای محدود نمی‌داند.

تریبون تجزیه ایران

ایران‌اینترنشنال که سابقه‌ای به‌اندازه سلطنت پنج‌ساله محمد بن‌سلمان دارد، از همان ابتدای شروع به‌کار در سال ۹۶ توسط عربستان سعودی حمایت مالی شده و می‌شود. به‌طوری‌که سال ۹۷ روزنامه گاردین در گزارشی منابع مالی این رسانه لندن‌نشین را این‌طور شرح داد: «عربستان سعودی بودجه هنگفت ۲۵۰ میلیون دلاری شبکه ایران‌اینترنشنال را تامین می‌کند.» هدف غایی و نهایی این رسانه نیز تجزیه ایران عنوان شده تا به هرجهت و در هرفرصتی آن را محقق کند. این هدف آنقدر عیان است که حتی فعالان سیاسی خارج‌نشین هم به آن معترف شده‌اند. احسان منصوری، یکی از همین فعالان است که هدف ایران‌اینترنشنال را تریبون دادن به گروه‌هایی می‌داند که قبلا خط قرمز شناخته می‌شدند. او در این‌باره این‌طور توضیح داده: «گروه‌های تروریستی و سازمان‌های مسلح که هیچ رسانه‌ای به آن‌ها صدا نمی‌داد... [اکنون]ایران‌اینترنشنال با این هدف‌گذاری (تریبون دادن به آنها) آمده است.» این هدف‌گذاری در همه این پنج سال کاملا عیان‌بوده طوری‌که می‌توان ردپای ایران‌اینترنشنال را در اعتراضات سال ۹۸ و شعله‌ور کردن آن و حتی بعد از آن در تیرماه ۹۹ و پوشش میتینگ گروهک منافقین مشاهده کرد. اکنون نیز با صوتی که از رعنا رحیم‌پور، خبرنگار بی‌بی‌سی منتشر شده، او اذعان کرده روسای رسانه‌هایی، چون ایران‌اینترنشنال دستور داده‌اند خبرنگاران فقط با رهبران احزاب کرد، لر و عرب در ایران مصاحبه کنند.

رحیم‌پور حتی به این نیز اشاره کرده که رسانه‌های لندن‌نشین به‌دنبال آینده ایران نیستند و از الان شروع کرده‌اند بر طبل جدایی‌طلبی می‌کوبند و یک ایرانِ تکه‌پاره ضعیف‌شده می‌خواهند. درانت‌های این فایل صوتی نیز نیت اصلی عربستان از تجزیه ایران و تریبون دادن به رهبران احزاب کرد و لر و عرب را چنین عنوان کرد: «کشور‌های منطقه، ایرانِ دموکراتیک نمی‌خواهند. اگر در ایران دموکراسی بشود و جنبش زنان راه بیفتند حقوق‌شان را بگیرند، اولین‌جایی که وحشت می‌کند عربستان است.» این گفته‌های رحیم‌پور از جهات بسیاری قابل‌توجه است؛ چراکه بی‌بی‌سی نیز طی دو سال اخیر، بیش از پیش دنباله‌روی ایران‌اینترنشنال در تجزیه ایران شده است؛ و همان‌طور که درجریان اغتشاشات اخیر در ایران دیده شد، هم بی‌بی سی هم ایران‌اینترنشنال به تریبون تروریست‌ها و تجزیه‌طلبان غرب و شرق ایران تبدیل شدند؛ از عبدالله مهتدی دبیرکل گروهک تروریستی کومله تا مصطفی هجری دبیرکل حزب دموکرات کردستان و عامل کشتار مردم بی‌گناه مناطق غربی در دوران دفاع مقدس و همچنین ناصر بولیدی دبیرکل حزب تجزیه‌طلب مردم بلوچستان پای ثابت برنامه‌های این شبکه‌ها هستند. همچنین طبق آماری که ۱۵ مهر «فرهیختگان» منتشر کرده تمام مطالبی که ایران‌اینترنشنال در تهییج اغتشاشات ایران در شهریورماه و مهرماه در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده، بیش از ۱۶۲۱ پست بوده است.

بی‌بی‌سی برانداز‌تر از اینترنشنال

مجری شبکه بی بی‌سی درحالی از دستور کار تجزیه‌طلبی ایران‌اینترنشنال پرده برداشته است که رسانه محل کار خودش نیز در پوشش اخبار اغتشاشات ایران متفاوت از رقیب سعودی خود عمل نکرده و پایاپای آن پیش رفته است. بی‌بی سی فارسی در پوشش تجمعات خارج از کشور به نسبت ایران‌اینترنشنال فعال‌تر عمل کرده است. تجمعاتی که ماهیت تجزیه‌طلبانه آن در راهپیمایی برلین خود را علنی کرد. این رسانه بعد از ماجرای زاهدان تریبون خود را به بستری برای تحریک احساسات قومی، مذهبی تبدیل کرده و اظهارات شخصیت‌های مختلف را با همین هدف بازنشر می‌دهد. در چند هفته‌ای که از ماجرای زاهدان می‌گذرد مولوی عبدالحمید بار‌ها سعی داشته با کتمان نقش اغتشاش‌گران ماجرای زاهدان را دستاویزی برای اظهارات تند خود قرار دهد.

اظهاراتی که تاثیر زیادی بر جامعه اهل سنت سیستان‌و‌بلوچستان دارد و بی‌بی‌سی نیز با علم به این امر بازنشر حداکثری آن را در دستور کار قرار داده و اظهارات ضدایرانی خود را از زبان او تبدیل به تیتر می‌کند. «مردم بلوچ بر خواسته‌های قومی و مذهبی پافشاری می‌کنند»، «عصر اختناق به پایان رسیده است» و «برگزاری رفراندوم فوری» نمونه‌هایی از تیتر‌های تحریک‌آمیزی است که بی‌بی‌سی از صحبت‌های عبدالحمید بازنشر داده است. بی‌بی‌سی چنین دستورعملی را نیز پیش از این برای اعتراضات خیابانی شهر‌های غربی در پیش گرفته بود. این رسانه با مورد تاکید قرار دادن اصالت کردی مهسا امینی سعی داشته وجهه‌ای قومی به اعتراضات تزریق کند و از این طریق تحرکات تجزیه‌طلبانه گروهک‌های تروریستی را مورد حمایت قرار دهد. رویکردی که تاکنون نیز تداوم داشته است. تا جایی که تاکید بر هویت کردی به یکی از عناصر اصلی خبرسازی‌های بی‌بی‌سی درمورد شهر‌های غربی ایران تبدیل شده است.

مجری بی بی سی

چیزی که عیان است با تلفن پاک نمیشه

با شروع اغتشاشات خیابانی رسانه‌های فارسی‌زبان معاند تمام‌قد در اختیار آشوب قرار گرفته و اعتبار رسانه‌ای خود را در قمار تجزیه ایران خرج کردند. با پررنگ شدن خط تجزیه‌طلبی اغتشاشات بسیاری از مردم که پیش از این اخبار خود را از رسانه‌های خارج‌نشین اخذ می‌کردند نسبت به مشی رسانه‌ای آن‌ها بی‌اعتماد شدند. حال با کم‌فروغ شدن آتش اغتشاشات، رسانه‌های فارسی‌زبان که اعتبار خود را تا حد زیادی ازدست‌رفته می‌بینند برای بازگرداندن اعتبار خرج‌شده خود انگشت اتهام تجزیه‌طلبی را به سمت یکدیگر نشانه می‌روند. پیش از اینکه رعنا رحیم‌پور در گفت‌وگویی تلفنی به مشی تجزیه‌طلبانه ایران‌اینترنشنال حمله کند، سالومه سیدنیا، مجری شبکه منوتو نیز در تماسی تلفنی اقدامات مسیح علی‌نژاد را مورد هجمه قرار داده و می‌گوید او دیگر در شبکه (منوتو) نیست و همیشه در ایران‌اینترنشنال است. اگرچه چهره‌های رسانه‌ای شبکه‌های مختلف سعی در مبرا کردن خود از اقدامات خصمانه و تجزیه‌طلبانه علیه ایران دارند، اما اخباری که هر روز علیه ایران روی درگاه‌های خبری این شبکه‌ها قرار می‌گیرد به‌قدری شدت دارد که با یک صوت تلفنی نمی‌شود آن را نادیده گرفت.

ایده در برلین اجرا در زاهدان

خروجی راهپیمایی برلین را مردم زاهدان به زبان خشونت دریافت کردند. بعد از هجوم گروهی از مردم به کلانتری نیروی انتظامی و توزیع اسلحه بین مردم، درگیری خونینی در حاشیه نمازجمعه زاهدان در گرفت که درپی آن ده‌ها نفر از مردم و چندین نفر از نیرو‌های انتظامی جان خود را از دست دادند. خیلی زود، اما دست‌های گروهک‌های تجزیه‌طلب از پشت ماجرا بیرون زد. بعد از آنکه دادستان استان از دستگیری هشت شرور مسلح در این ماجرا خبر داد برخی منابع خبری اعلام کردند که نام «عبدالمجید ریگی» و «یاسر شه‌بخش» از اعضای گروهک جیش‌الظلم نیز در بین دستگیر‌شدگان دیده می‌شود. بعد از ماجرای زاهدان دامنه آشوب‌ها در سیستان‌وبلوچستان گسترده‌تر شد. هفته گذشته با پایان نمازجمعه خاش گروهی از اغتشاشگران اقدام به تخریب اموال عمومی شهرستان کرده و دست به کشتار تعدادی از مردم زدند.

همزمان با اغتشاشات سیستان‌وبلوچستان محموله سنگین سلاح و مهمات نیز حین ورود به مرز‌های شرقی ایران کشف و ضبط شد. پیش از این نیز گروهک‌های تجزیه‌طلب کردی تلاش داشتند تا از فرصت آشوب‌های خیابانی بهره برده و محموله‌های اسلحه را طریق مرز‌های غربی وارد کشور کنند و این گزاره را که اغتشاشات خیابانی بهترین فرصت برای اقدامات تروریستی است به اثبات برسانند. گزاره‌ای که تروریست دستگیرشده در ماجرای شیراز نیز به آن معترف بود. زاهدان، خاش و شیراز نمونه‌ای عینی و کوچک‌شده از آینده‌ای است که جریان تجزیه‌طلب برای ایران طراحی کرده است. نمونه‌ای که پیش از این مشابه‌اش را مردم سوریه با وضوحی بالا زندگی کرده‌اند. سوریه‌سازی و درنهایت تجزیه ایران رویایی است که گروه‌های معاند سال‌هاست با حمایت دولت‌های غربی و عربی برای رسیدن به آن تلاش کرده و هر بار نیز با پاسخ سخت ایران مواجه می‌شوند.

 

منبع: روزنامه فرهیختگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داود
۰۹:۰۰ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
برای من خیلی شگفت انگیزه که صحبت های گزارشگران مخالف سیستم را که میخوان از کثافت کاریهای سیستم فقط گلایه کنن قطع میکنن و خودشون به کوچه دیگه میزنن ولی اظهار نظر شخصی یک نفر را که داره با تلفن شخصی با مادرش صحبت میکنه اینطوری تو بوق و کرنا میذارین و مثل جارچی های زمان قاجار بین خودتون هیاهو به پا میکنین و از همه بدتر فکر میکنین ملت هم فهمشون اندازه شماست..ننگ بر شما،نه یک بار بلکه ۴۳ هزار سال باد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۰ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
ایشون پرستوی سپاه هست دیگه نشتری نداره افتاده تو کار پرستو بازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۶ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
کسانی که دریاجه مازتدران رو به روسها بخشیدن تجزیه طلب هستن کسانیکه اجاز فرود جنگندهای روس به فرودگاهای وشور رو نیدن برغم ممنوعیت در قانون تجزیه طلب هستن کسانیکه بنادر مهم جنوب رو واگذار کردن به چینی ها تحزیه طلب هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۵ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
ایران هرگز جدا نخواهد شد،همه پشت همدیگه هستن،اینقدر فایل من درآوردی از خودتون درست نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۲۶ ۱۹ آبان ۱۴۰۱
وطن ناموس قرآن ۳اصلی که وطنفروشان بااینهابیگانه اند کسانیکه امروزاز اوباشگری حمایت میکنند از انسانیت به دورند
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۰۴ ۱۹ آبان ۱۴۰۱
وطن ناموس قرآن ۳اصلی که وطنفروشان بااینهابیگانه اند کسانیکه امروزاز اوباشگری حمایت میکنند از انسانیت به دورند
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۵۸ ۱۹ آبان ۱۴۰۱
دراین مناقشه جبهه ی باطل یکجا حول قدرت رسانه ی شیطان به مصاف ایران وارد نبردوجنگ رسانه ی شده دربشترمجازی دوگروه درداخل با دشمن همراهند جیره خوران دشمن و نادان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۱۹ آبان ۱۴۰۱
خودتون شعور ندارید بهتره به شعور خواننده توهین نکنید،تحلیل های مزخرفتونو فقط خودتون قبول دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۸ آبان ۱۴۰۱
باسلام من درود بر ایران ایرانی های وطن دوست می‌فرستم ب آنهایی ک گول این حرفهای پوچ وتهی غربیهای رانده شده رو میخواد بخورن میگم بخود بیاین وبارهبرجمهوری اسلامی یکصدا باشین . مثل سریال مختارنامه چقده مختارمیگفت تسلیم دشمن نباشید وباهم یکصدا باشید ک با تسلیم شدن همگیتون گردن میزنن آخرش هم گردن زده شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۷ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
شرورور نگو ؛ کنار ملت باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۱۸ آبان ۱۴۰۱
مرگ.برضدولایت.فقیه.اگرسربه.سرتن.به.کشتن.دهیم
مباداکه.کشوربه.دشمن.دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۸ آبان ۱۴۰۱
از لحاظ حقوقی فایل صوتی از اعتبار برخوردار نمی باشد.ا کجا معلوم درست باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۸ آبان ۱۴۰۱
هرگز پاهای توانای خود را با عصای شکسته دشمن معاوضه نکن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۱۸ آبان ۱۴۰۱
اون که ازخودتونه دیگه.تایید شده خودتون
United States of America
فریبرز fariborz.kowmwww
۰۲:۰۴ ۱۸ آبان ۱۴۰۱
تحلیلتان مفهوم خاصی را برای خواننده روشن نمیکند
United States of America
فریبرز fariborz.kowmwww
۰۲:۰۴ ۱۸ آبان ۱۴۰۱
تحلیلتان مفهوم خاصی را برای خواننده روشن نمیکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
تو مملکت خودمون یارو که مثلا رییس مجلسه نمیتونه صدای نماینده سیستان رو تحمل کنه یا اصلا بشنوه،دلار شدا ۳۵۰۰۰تومن،تورم داره موج سواری میکنه ،مردم روز به روز فقیرتر میشن،خط فقر شده ۱۸میلیون تومن و حقوق یه کارگر ۷میلیون تومنه،تورم کمر شکن ،دزدی و اختلاسهای هزار میلیاردی،دروغ و نامدیریتی و فساد ،ثمرش شده چی دنبال تجزیه مملکت باشن یا بر هم زدن کل مملکت و مقصرش صفر تا صد خود حضرات هستن
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۱۹:۳۲ ۱۸ آبان ۱۴۰۱
خوب بی وجدانها علتش چیه همین اختشاشات علت همه این. گرانیها هستوقتی میای تو خیابون گزگ دست دشمنان این وطن دادید که هر زمان این اتفاقها افتاد اونها سوه استفاده کرده و تحریمهارو بیشتر کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۹ آبان ۱۴۰۱
از وقتی مملکت پاشیده که بیت المال مملکت رها شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
واییییییییی
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۲۰:۴۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
هیچ دشمنی برای سلامتی دشمن
دعا نمیکنه .....
هیچ دشمنی با دسته گل نمیاد
زیر هیچ پوتینی با هر مارکی
امنیت و آسایش نمیاد ؟؟؟
8 سال در مقابل دنیا جنگیدیم
در جنگ عراق سربازانی به اسارت
گرفتیم که عراقی نبودند و ثابت شد که از گشور های دیگه مزدور
گرفتن ....
این اولین بار نیست که دشمن قصد ضربه زدن به ما رو داره و
خواب تجزیه ایران رو میبینه ..
هر بار ملت ما با هوش تر شدن
و جلو دشمن رو چنان گرفتن که
هیچ جوره براش قابل درک نبوده
بار دگر قراره سر دشمن چنان به
سنگ بخوره که تا سال های سال
گیج و منگ بمونه ....
اینها رو از یک جان فدای ایران
شنیدید که ماه ها در جنگ با عراق
بوده ... و اگر جنگی دوباره پیش
بیاد در صف اول مقابل دشمن
خواهم ایستاد ...
جانم فدای ایران
مرگ بر بد خواه ایران و ایرانی ...
Iran (Islamic Republic of)
اکبر ساندیسیان
۲۰:۳۰ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
هنوز نفهمیدین این شبکه های انگلیسی و امریکایی و سعودی براندازی نمیخوان فقط ایران ضعیف و پرتنش میخوان ، هر زمان بدونن حاکمیت جمهوری اسلامی در خطره اینجور گاف ها رو میدن تا باعث تقویت نظام بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
این یارو چقد جو گیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
این حرف را باید به اونایی گفته بشه که بر طبل دشمن می کوبند دیدند که ایران را تحریم کردند قوی تر شد حالا میگن باید تکه تکه بشه تا ضعیف باشه ولی کور خواندن مخصوصا اونایی که روزهای جنگ را به درستی یادشون هست نمی گذارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
ان شاء الله خداوند شما را تجزیه کند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۷:۵۹ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر عربستان سعودی و مرگ بر بدخواهان و دشمنان ایران سربلند اسلامی ، درود بر رهبر و قوای سه گانه و سپاه و نیروی انتظامی و درود بر زنان و مردان مسلمان و باشرف ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
خدای مهربونم مواظب ایرانم باش...
United States of America
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
من کلا به بی بی سی فارسی اعتماد ندارم چه برسه به آدماش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
ایران نه تنها تجزیه نخواهد شد بلکه تکه های جدا شده آن هم دوباره بهش خواهد چسبید!آذربایجان و بحرین در اولویت هستن بعد فتح اقلیم کردستان عراق که ذاتا تروریست هستن بعد فتح عربستان که مادر تروریست های دنیا هست و در نهایت نابودی رژیم صهیونیستی شروع دوباره امپراطوری ایران را تثبیت خواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
تورو خدا حواستون به عبدالحمید مسجد مکی زاهدان باشه.تورو خدا زیر نظرش داشته باشید.مسئولین تورو خدا مواظب باشید این منطقه بلوچستان رو داره به اشوب میکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
خدا لعنت کنه آشوبگر رو
باید به جرائم هر آشوبگری رسیدگی قطعی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
عرضه هیچ کاری ندارن، چه اپوزیسیون چه اینترنشنالی ها، بدبخت اونایی که گول حرف این معلوم الحال ها رو میخورن و بدبختر اونایی که فکر می کنن با حمایت از اینا به یه جایی میرسن خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
برای کسی که به شرف و حیثیت و آبروی خودش و خانواده اش ارزشی قائل نیست و فقط به خوشگذرانی و عیاشی فکر می‌کند، وطن معنی نداره !، برای رسیدن به امیال کثیفش حتی در(( آغل))هم رضایت میده ! و طن برای انسان‌ فهیم و متفکر معنی داره ،همینطور دین و اخلاق
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۴۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
تجزیه ایران را با خودتون به گور میبرید.
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زاگرس مرکزی
۱۳:۳۰ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
کاری نکنید خودتون رو تکه پاره کنیم که بفکر تکه پاره کردن این کشورید تا کنون صبر و مدارا کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
خاک بر سر کسانی که هنوز پای حرف های این وطن فروش ها میشینن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
اینها ذات و رگ و ریشه ندارند کسی که به فکر تکه تکه شدن کشورش و کوچک شدنش است ایرانی نیست بلکه مزدور غربگداست
Iran (Islamic Republic of)
لرستان غیور
۱۳:۱۹ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
عزیزانی که متن زیر را می خوانند نشر دهند ..ملت ما فکر می کنند خارجیها وطن پرست نیستند ویا به پرچم خود احترام نکی گذارند ویا به خاک خود خیانت می کنند .نه عزیز انها نیز اعتقادات خود را دارند وخانواده های اصیلی دارند که خیلی از ما ایرانیها با وجود ترند ...پس به مردم کشورهایی که ایرانی های بدلی در امها ساکنند حتما یاد اوری کنید کسی که به خاک وطن .مردم وطن .پرچم وطن خود باور ندارند ..مطمئن باشند اگر اینان احساس خطر منافع کنند انها را نیز به دبه ای دوغ خواهند فروخت ....شک نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
متاسفانه خیلی از جوانان عزیز کشورمان هنوز این قضیه را باور نکردند که هدف و نقشه اصلی دشمنان خارجی بالاخص امریکا و اسرائیل و عربستان سعودی و...همچنین گروهکهای ضد انقلاب جمهوری اسلامی ایران ،تجزیه و تکه تکه کردن میهن عزیزمان ایران هستند!!!!
ایرانی که شکوه و عزمتش،غیرت و افتخار ملت و فرزندانش ...به بلندای تاریخ است!
فرهنگ قدمت و تاریخی که امریکا ندارد!
دشمنان فریاد تجزیه ایران را می زند، اما افسوس عده ای یا عمدآ یا سهوآ هنوز آن را باور ندارند.
اگر اتفاقی برای جمهوری اسلامی ایران بیفتد ، غربی ها داعش را آماده خیزش مجدد و بخاک و خون کشیدن ملت ایران به انتقام شکست و ناکامی های خود در نبرد با حاج قاسم شهید و جبهه مقاومت کرده اند!
هیچ کشوری خالی از مشکلات نیست!
اما باید دید منبع و منشاء اصلی مشکلات کجاست؟
همه مشکلات را نباید به پای نظام و دولت نوشت!
مطالبه حق هر شهروندی است ولی باید قضاوت منصفانه کرد و آرامش اجتماعی کشورمان را حفظ کنیم!
تعارض بیش از حد و غیر منطقی و غیر قانونی که باعث حرج و مرج در کشور می شود طمع دشمنان را بهمراه خواهد داشت!
حفظ تمامیت ارضی کشور و ملت ایران بالاترین صلاح و مصلحت است!
هیچ دشمنی خیر خواه ایران و ایرانی نیست!
از وضعیت کشورهایی که غربی ها بنام دموکراسی و حقوق بشر و...با جنگ و خونریزی وارد شدند مانند سوریه،عراق،افغانستان،لیبی ،لبنان و فلسطین،یمن و.... عبرت بگیریم تاریخ و سرگذشت عبرت آموز است!
آینه عبرت عملکرد داعش در سوریه و عراق است ، نفرت انگیزترین آن گذشته از کشتار فجیع مردم بردگی دختران و زنان یعنی ناموس آنان
بود.
امنیت،عزت ملت و کشورمان را حراج نکنیم و اجازه ندهیم حراج کنند!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
ربط دادن ایران اینترنشنال به عربستان دقیقا زاده ذهن عموناییه که مزدور اتاق فکر های شرق و غربند برای ایجاد نزاع قومی و مذهبی که دامنه اش تمام خاورمیانه رو در بر میگیره؛ وگرنه کدوم ذهن سالم حتی تصور میکنه عربستان برای به هم ریختن افغانستان و طالبان افغانستان اینترنشنال بزنه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
تو دیگه کی هستی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
تماس ازعربستانه؟یاازهیچی خبرنداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
اینا که دم از آزادی زنها و دختران می زنند فقط می خواهند برای عیاشی خود تلاش کنند و به فکر زنان نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
فایل گفتگوی خصوصی خبرنگار با مادرش چه جوری اومده بیرون
این بیشتر نشون می ده بی بی سی طرفدار کیاست
وگرنه من که ایران اینترنشنال رو دنبال می کنم اونچنان هم با رهبران تجزیه طلب مصاحبه نمی کنه
United States of America
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
دمت گرم، منم برام سواله؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
اتفاقا مصاحبه میکنه و زیاد هم مواضعشان رو منتشر میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۸ آبان ۱۴۰۱
همشون یکی هستند ولی بی بی سی سعی میکنه با این نمایش ها خودش رو از این کثافت کاری که کرده مبرا کنه. وگرنه کیه که ندونه انگلیس خبیث مادر همه این تفرقه افکنی ها و تجزیه طلبی هاست. کمی تاریخ بخونیم تا ببینیم چه ها بر سر این خاورمیانه که نیاوردند. بی بی سی اول از همه تلاش میکنه که اعتماد زایی کنه. برای همین ممکنه حتی یکسری اعترافات هم پخش بشه صرفاً برای به دست آوردن اعتماد مردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
سلام .چرا ما و رسانه های ما رسانه های تروریست معاند را تحریم و بایکوت نمیکنیم.چرا برای ارتباط با رسانه های دشمن مجازات تعییت نمیکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
خیلیا تجزیه ایران رو ندیدند. اینا هم همه شون میرن به درک و جمهوری اسلامی با قدرت تا ظهور امام زمان عج پیش خواهد رفت.
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۱:۵۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
جواب تروریستها و تجزیه طلبان گلوله نیست موشک و پهپاد است حساب کار به دستتون بیاد در محاسبات با ایران اسلامی اشتباه نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
تنها کسانی تا پای این انقلاب خواهند ایستاد که طعم فقر و داری رو چشیده باشند.
تنها کسانی نسبت به تجزیه ایران عزیز بی تفاوت هستند که یا به لقمه آنها باید شک کرد ویا به نطفه آنها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
رعنا رحیم‌پور خر کیه. اینم یه مزدور وطن فروش بیشرفه مثل بقیه مجریان BBC کثافت . BBC خبرگزاری نیست بلکه ستاد مرکزی جنگ روانی علیه ایرانه.BBC مال انگلیسه و انگلیس دشمن خونی 200 ساله مردم ایران.
Iran (Islamic Republic of)
وحید رضایی
۱۳:۰۹ ۱۸ آبان ۱۴۰۱
گناه فرزند را پای والدینشان ندارید خواهشن ادب و شعور داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۸ آبان ۱۴۰۱
گل فرمودی مومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۸ آبان ۱۴۰۱
متأسفانه اونها همین رو میخوان که در یک فضای متشنش مرزهای عقلانیت رو رد کنیم. همدیگه رو بکشیم، بزنیم، فحش بدیم و توهین کنیم و این ناپایداری دو طرفه باعث نابودی بشه. امیدوارم هیچ کسی چه موافق چه مخالف این مرزها رو رد نکنه. دعا میکنم مثل قدیم ها باز هم روزی برسه که یک دست بشیم. تجربه های مشترک داشته باشیم و از گفتن خاطره هامون لذت ببریم.
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۱:۳۴ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
شتر در خواب بیند پنبه دانه
جواب تروریست‌های تجزیه طلب موشک و پهپاد نقطه زن است
تا کنون ذره ایی از قدرت و توان ایران را ندیدید که بفهمید یک من ماست چقدر کره میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
به قول سردار حاجی زاده بزرگوار بالاخره ماهم خدایی داریم
Iran (Islamic Republic of)
hermit
۱۱:۲۸ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
اینا همشون آزادی میخوان و کاریشون نمیشه کرد ولی اینا از آزادی تعریف مشخصی ندارن.

رهایی برای آنکه آشیانی ندارد و آزادی برای آن که نمی داند، چگونه باشد کشنده است. دکتر شریعتی
Iran (Islamic Republic of)
ساده
۱۱:۲۶ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
در متن بالا نوشتید فقط دو درصد ایرانیان مقیم اروپا در برلین جمع شدند.
طبق آمار وزارت خارجه جمعیت ایرانیان مقیم اروپا1164552 نفر هست که دو درصدش میشه23291نفر.
بیست و سه هزار و دویست و نود یک نفر به نظرتون کمه ؟؟؟؟
آیا همه اینها تجزیه طلبند....
آیا همه وطن فروشن ....
آیا همانطور که در اعتراضات داخل ایران سوء استفاده گر و منحرف بین جمعیت بود ، بین این جمعیت وجود تجزیه طلب ها غیر عادی هست.
نباید همه مردم رو جمع بست و یک نسخه رو برای کل این تجمع پیچید.
شما به فکر آب و نان و رفاه اجتماعی مردم باشید مطمئن باشید مردم اگه شکمشون سیر باشه مثل 8 سال جنگ خودشون رو فدای مملکتشون میکنن.
مشکل اینجاست که حکومت نمی خواد ضعف های خودش که منجر به شکاف طبقاتی و گسترش فقر شده رو ببینه و فقط به دنبال انداختن تقصیر به گردن دیگران هست.
اگه به اعتراضات مسالمت آمیز مردم که قبلا به فقر و گرانی سه برابری بنزین اعتراض کردن ترتیب اثر موثر میدادید الان شاهد اعتراضات خشن نبودیم.
فقط دنبال بر چسب زدن به مخالفین نباشید. مردم ایران با هر سلیقه و تفکری متعلق به این آب و خاک هستند و قابل احترام...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
اینها تروریستند نظر دادن همچون بچه انسان است نه مثل حیوان و نه با بریدن سر نیروهای امنیتی و سلاح سرد و گرم و تیراندازی درشهر و خیابان جواب اینها را با پهپاد و موشک باید داد
#موشک #پهپاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
این اعداد و ارقامی که گفتید مال کل اروپا و بلکه خارج نشینهاست!
پس فکر میکنی از کل اروپا و آمریکا و... همه سرازیر شدن و کارو زندگی ندارند اومدن تو یه کشور برای اعتراض؟!
مثل این میمونه که تو مثلا اصفهان اعتراض بشه و بگیم 10 درصد مردم اعتراض کردن اونوقت شما جمع و تفریق و ضرب کنی بگی 80 میلیون جمعیت کشور 10درصدش میشه 8 میلون ! یعنی مثلا تو اصفهان 8 میلون اومده بودن برا اعتراض !
یه کم فکر کن بعد حرف بزن خواهشاااا!
تازه از این اعداد هم که گفتی ، همه هم که با اینها موافق نیستند و نبودند که بیان برای اعتراض!(تو برلین)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
درست ولی توی فیلمایی که ازشون نشون داده میشه و خودشون گرفتن رفتار پر از خشونت و دیکتاتوری کاملا مشهوده! اکثریت اون جمعیت پرچم تجزیه طلب هارو دارن انقدر انواع و اقسام پرچم هست که آدم باورش نمیشه
گفتم اکثریت جمعیت و چندین جا باهمم دعواشون شده و کتک کاری کردن همدیگه رو
شما چرا فکر میکنی کمن؟ من رفتار پر از خشونت اونا رو دیدم فهمیدم چخبره
وگرنه بله کسی نمیگه همه مخالفین تجزیه طلبن که ولی کم نیستن و همین عده همه چیو خراب میکنن به کشور آسیب وارد میشه، چرا نمیخواید یبار برای همیشه اینو درک کنید ولله بالله با این کارا نظام فرو نمی ریزه فقط ایران نابود میشه ایران نابود میشه ایران نابود میشه! چندبار تکرار کنم؟ شماها مو میبنید و بقیه پیچش مو!فکر کردین انقلاب بدون رهبری و هدف واحد اتفاق میفته اونم توسط کسایی که وقتی دستگیر میشن میگن من گل و شیشه کشیدم و جوگیر شدم نمیدونم چیشد؟ جوگیر شدم فلان سلبریتی گفت، جوگیر شدم فلان بلاگر گفت، چرا فکر میکنید با جوگیری همه چی درست میشه؟ بعد الان همه اینام خداحافظی میکنن میرن؟ الان درست شد وضع مملکت؟دلار ارزون شد؟ خونه ارزون شد؟ گشت ارشاد برداشتن؟ خونه ارزون شد؟ چیشد؟ با کشتن اینهمه جوون تو این ۵۰ روز چه اینوری چه اونوری چی درست شد؟ خون مردم انقدر بی ارزشه براتون؟ بقران تا ۵۰ روز پیش امنیت داشتیم همونم با این تفکراتتون و ماسمالی کردناتون ازمون گرفتین
ما قبل این اتفاقات با عقاید مختلف بیرون نمیرفتیم؟ فقط اومدین رفتار یه عده رو بولد کردین و تعمیمش دادین به کل اون اقشار، چرا اون موقع هر کی ریش و سیبیل داشتو نمیبردن یه گوشه اتیش بزنن؟
انقدر دنبال ماله کشی و ماسمالی نباشید لطفا و اصلا این امار و حساب کتاب شما هم خیلی بی منطقه ولی باشه شماها همبشه درست میگید اصلا اغشاشگری نیست! هیچی نیست! چیزی نشده! فقط چون یه نفر فوت شد باید پشت سرش صدها نفر کشته بشن تا بگید چرا اون یه نفر فوت شد!
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۰۸:۳۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
یارو میگفت هروقت دلمون واسه رفقا و فامیلای خارج نشین تنگ میشه یه همچین تجمعاتی میذاریم دورهم خوش بگذرونیم حالا دوتا شعار هم میدیم به مشروب مجانیش می ارزه.
یارو وقتی مجانی ببرنش مشروبش رو هم بدن رفیقاش رو هم ببینه خب میره دیگه
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۱:۲۵ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
مرگ بر اپوزیسیون و مخالفان وطن فروش و غربگدا ،خجالت بکشید بی شرفها اسم شبکتون رو هم عوض کنید بگذارید مزدوران تکه تکه کردن ایران و یا غربگداها و گاوها و خران شیرده غرب برای تجزیه کشورشان!!!!
تف بر ذات پلیدتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
مثل خیلی ها انشاءالله اینها هم آرزو رو به گور میبرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
انشالله گور به گور شوند و تکه تکه تروریستهای تجزیه طلب غربگدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
ان شاءالله اصله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
کو گوش شنوا؟ فکر کردی بازم دنبالشون نمیکنن؟
من با یکی از همین جوان ها حرف زدم چند وقت پیش درباره تجزیه ایران گفتم اصلا براش مهم نبود گفت فقط آزادی گفتم خب تعریف شما از آزادی چیه؟ نمیدونست فقط گفت پوشش.. اصلا نمیدونن وطن چیه براشون مهم نیست ایران نقشه یه گربه باشه یا یه موش
تازه وقتی از کوموله و تجزیه طلبان و داعش گفتم خوشحالم شد که چه بهتر پس ما به هدفمون که آزادیه ایرانه زودتر میرسیم!!! فرصت نشد وگرنه بیشتر باهاش حرف میزدم ! ولی خیلی کوتاهی کردین مقابل نسل جوان‌ که هیچی براش مهم نیست نه هدف خاصی داره نه اینکه میفهمه عواقب این کارا چیه و خودشونو هم عاقل ترین و ناجی میدونن از همه مهمتر بی علاقه به کشور فقط دنبال راحت طلبی خودشون هستن و مساحت ایران براشون مهم نیست و میگن خب تاوان آزادی و انقلاب جدید همینه اصلا ایران بشه ایرانستان
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۱:۳۶ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
آفرین یک عده اصلا فهم و شعور و درک زندگی در کشوری پهناور و قویی را ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
برای اونکه خودش را به نفهمی بزنه هر توضیحی اضافه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
نمیفهمه که اگه اتفاقی بیفته خداینکرده سر اون و امثال اون رو زودتر میبرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
چرا فرصتی به اینها نمی دهند که با کومله و دموکرات و داعش زندگی کنند و مزه اش را بچشند؟! اون وقت عقلشون به کار می افته و می فهمند که قبلاً کجا زندگی می کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
به نظرم این خبر عادیه چون اول تا آخر می دونیم این ها دشمن هستند
United States of America
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
خوب معلومه اینا دارن نون همین کار رو میخورن . دنیا میخواد ایران تجزیه شه . ایران متمدن . ایران بزرگ . مردمانی غیور ک با تمام دنیا فرق دارن . ولی متاسفانه روزهای خوبی رو طی نمیکنه . خدا کمکمون کنه . ارامش اسایش رفاه سرخوشی و دل خوشی به همه مردم ایران عطا کنه و دنیا . انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
ان شاءالله اصله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
خدا لعنت کنه این وطن فروشهای بی دین رو که آگاهانه به کشورشون خیانت میکنند حرام لقمه های بی دین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
وطن فروش یعنی خائن وبدترین صفتی است یک نفر می تواند داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
برچسب وطن فروش و خائن هم فکر خوبی است برای آشوبگرها و اغتشاش گرها
این برچسب رو باید روی اونها زد تا همه ببینند که با وطن خودشون چه کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
اینها که خصوصیات رسانه ندارند فقط بلندگوهای تبلیغاتی مزورانه از دشمنان است که جز دروغ پراکنی و ناامید کردن ملت ایران مسئولیتی ندارند اصلا ابدا شبیه رسانه نیستند در ذات این رسانه نما ها مسئولیت رسانه برایشان تعریف نشده و هدف‌گذاری نشده
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۹:۲۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
سلام لطفا فایل صوتی رو اینجا قرار بدید.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۹:۲۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
سلام لطفا فایل صوتی رو اینجا قرار بدید.
آخرین اخبار