افزایش خودکشی در میان جوانان در آمریکا

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ طی سال گذشته خودکشی دومین علت اصلی مرگ برای همه آمریکایی‌های ۱۰ تا ۳۴ ساله بوده است.

وب سایت آمریکایی هیل در مطلبی نوشت: بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (سی دی سی) در آمریکا درباره میزان خودکشی در این کشور در سال ۲۰۲۱، مرگ‌های ناشی از خودکشی در آمریکا پس از یک کاهش مختصر دوباره افزایش داشته است و این افزایش در میان جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال شدیدتر بوده است. در حالیکه میزان کل خودکشی در میان آمریکایی‌ها چهار درصد بوده، این رقم در میان جوانان دو برابر و معادل هشت درصد گزارش شده است. در میان زنان جوان نیز میزان خودکشی افزایش داشته است. طی سال گذشته خودکشی دومین علت اصلی مرگ برای همه آمریکایی‌های ۱۰ تا ۳۴ ساله بوده است.

در این گزارش آمده است: مشکلات اجتماعی ناشی از همه گیری کرونا و عوامل دیگر موجب کاهش حمایت‌های اجتماعی برای بهبود سلامت روانی جوانان شده است. افزایش تنهایی و کاهش مراودات خانوادگی و اجتماعی و به تاخیر افتادن تشکیل زندگی مشترک از جمله چالش‌های پیش روی جوانان در آمریکاست. دورکاری در بسیاری مشاغل نیز موجب کاهش تعاملات و ارتباطات اجتماعی و کاهش حس تعلق و هدفمندی در جامعه شده است.

گستره این مشکل نشان می‌دهد جامعه آمریکا فقط با بحران سلامت روان مواجه نیست بلکه بحران‌های اجتماعی و سیاسی و تغییرات اجتماعی سریع نیز تاثیرات مشهودی بر سلامت روان افراد داشته است. نسل جوان در آمریکا طی چند سال گذشته با چالش‌های بسیار از جمله همه گیری کرونا، جنگ، ناامنی مالی، تیراندازی در مدارس، تغییرات آب و هوایی، و نزاع‌های سیاسی و اجتماعی و خشونت‌های ناشی از تعصبات نژادی، قومی و جنسیتی مواجه بوده و همین امر علت تشدید نگرانی، اضطراب و تشویش در نسل جدید در مقایسه با نسل‌های مسن‌تر است.

بسیاری از جوانتر‌ها خواهان اتخاذ اقدامات موثر برای مقابله با خشونت، تخریب محیط زیست و تعصبات اجتماعی هستند که ریشه اصلی تشویش و افسردگی آنهاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار