حدود ۱۷ هزار مشترک در آذربایجان‌غربی از پرداخت گازبها معاف هستند

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: ۱۶ هزار و ۷۴۷ مشترک از پرداخت گازبها در استان معاف هستند که بیش از ۱۱ هزار مشترک را خانواده های نیازمند تشکیل می دهند.

علیرضا شیخی روز دوشنبه در گفت‌وگوی خبری با تاکید بر اینکه اشتراک‌پذیری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به صورت رایگان است، افزود: هفت هزار و ۶۱۶ خانوار تحت پوشش کمیته امداد و سه هزار و ۷۸۳ خانوار تحت پوشش بهزیستی استان از گاز رایگان برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: هر سال براساس بودجه‌بندی و تفاهم‌نامه‌ بین شرکت ملی گاز ایران و سازمان برنامه و بودجه، خانوارهایی که تحت پوشش کمیته امداد یا سازمان بهزیستی هستند تا سه دهک به شرطی که الگوی مصرف را رعایت کنند، به صورت رایگان از گاز استفاده می‌کنند.

وی اظهار کرد: همچنین برخی مشترکان عمومی از پرداخت گازبها در آذربایجان غربی معافیت دارند که شامل مساجد و حسینیه ها می شوند.

پرداخت یارانه به واحدهای صنعتی برای جایگزینی سوخت

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی همچنین گفت: واحدهای صنعتی می‌توانند از یارانه‌ مربوط به جایگزینی سوخت استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در راستای حمایت از صنایع به ویژه صنایع کوچک، تا سقف هفت میلیارد ریال یارانه از محل طرح جایگزینی سوخت به تناسب سوخت مایع مصرفی‌شان، کمک بلاعوض پرداخت می‌کنیم.

به گفته شیخی، صنایعی که گاز ندارند از این طرح‌ تشویقی در راستای جایگزینی سوخت مصرفی‌شان بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با بیان اینکه خوشبختانه امروز تمام مراکز صنعتی، نیروگاه‌ها یا مجتمع‌های بزرگ و پتروشیمی‌ها از نعمت گاز برخوردار هستند، اظهار کرد: گام مهمی در راستای بهره‌مندی مصرف کنندگان عمده استان از نعمت گاز و جایگزینی سوخت مایع آنها با گاز برداشته شده است.

شیخی با اعلام اینکه واحدهای صنعتی در قالب مصرف کنندگان عمده گاز محسوب می‌شوند، افزود: طی نیمه اول امسال ۵۹ واحد صنعتی از گاز طبیعی بهره‌مند شدند تا مجموع صنایع برخوردار در آذربایجان‌غربی به ۱۵۱۶ واحد برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.