در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

۳۴۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بنیاد برکت در اشتغال زایی

مدیر طرح‌های اشتغال زایی بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت ۹۰ میلیارد ریال در توانمند سازی و ۲۵۰ هزار میلیارد در طرح اشتغال زایی اجتماع محور سرمایه گذاری کرده است.

محسن مردعلی گفت: بنیاد برکت در راستای اشتغال زایی به دو صورت عمل میکند، این طرح‌ها شامل توانمند سازی که به زیر شاخه‌های بنگاه محور، تسهیلات محور، کارگاهی و طرح‌های اشتغال زایی اجتماع محور است، که اشخاص حقوقی و حقیقی می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن یا سایت بنیاد برکت ثبت نام و پس از بارگزاری طرح‌های خود، از مشارکت‌های مدنی یا اقتصادی این مجموعه استفاده کنند.

وی افزود: اگر شخصی طرحی را در سایت بنیاد برکت بارگزاری کند و طرح آن دچار مشکل باشد، برای رفع مشکل باید با پشتیبانی تماس بگیرد.

مدیر طرح‌های اشتغال زایی بنیاد برکت گفت: در مدل بنگاه محور و کارگاهی بر روی ۴۶۵ طرح سرمایه گذاری شده، که از این تعداد ۳۰۰ طرح به کارآفرینان واگذار شده است، در مدل طرح تسهیلات محور با سرمایه گذاری بر ۶۳۵ طرح میزان ۲۳۰ هزار اشتغال زایی و ۴۶ هزار فرصتشغلی مستقیم و و ۱۸۴ هزار غیر مستقیم شده است، که مجموع سرمایه گزاری بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تا کنون ۹۰هزار میلیارد ریال بوده است.

وی گفت:در ۲۱۸ هزار طرح اشتغال زایی اجتماع محور، برای ۶۵۴ هزار نفر اشتغال زایی شده است، در این طرح تعداد ۱۱ هزار و ۵۰۰ روستا و ۱۰۵۰ شهر، از ۳۱ استان برای ۳۲۷ هزار نفر فرصت شغلی مستقیم و ۳۲۷ هزار نفر فرصت شغلی غیر مستقیم شده است، که در مجموع ۲۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار