معاون آموزشی دانشگاه اصفهان:

به دنبال مهارت‌افزایی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه اصفهان هستیم

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان گفت: میزان اشتغال دانش‌آموختگان مقطع دکترای دانشگاه اصفهان حدود ۷۰ درصد و مقطع کارشناسی ارشد حدود ۵۰ درصد است.

حُجت‌الله سعیدی، گفت: از سه سال گذشته با اجرای طرح رصد اشتغال، میزان اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان مقاطع مختلف  دانشگاه اصفهان مورد بررسی قرار گرفته است.

او اظهار داشت: میزان اشتغال‌پذیری در رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی، متفاوت و برای دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی نسبت به کارشناسی ارشد و دکترا، بسیار پایین‌تر است.

سعیدی ادامه داد: بر اساس نتایج این طرح، میزان اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان در سال‌های ۹۳ و ۹۲ این دانشگاه پس از پنج سال، ۵۳ درصد بود که در سال‌های ۹۴ و ۹۵ به حدود ۴۰ درصد رسید.

او تاکید کرد: میزان اشتغال‌پذیری دانش آموختگان، بطور میانگین آمار چندان خوبی نیست.

معاون آموزشی دانشگاه اصفهان اضافه کرد: به همین دلیل در توسعه رشته‌های تحصیلی این دانشگاه میزان اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان و استقبال دانشجویان از آن‌ها را در نظر می‌گیریم و احتمال دارد پذیرش دانشجو در برخی رشته‌ها، متوقف یا کمتر شود.

او ادامه داد: سیاست ما راه اندازی رشته‌های جدید نیست مگر رشته‌هایی که دارای سه شرط "‌بین رشته‌ای"، " علوم آینده" و "تقاضا محور در سطح جامعه، نهاد‌ها و صنایع" باشد.

سعیدی به اخذ مجوز برای ۱۵ رشته گرایش جدید در دانشگاه اصفهان در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: عمده این رشته‌ها در مقطع تحصیلات تکمیلی است.

معاون آموزشی دانشگاه اصفهان افزود: بنای کار ما چندان بر توسعه رشته‌های مقطع کارشناسی نیست مگر در موارد خاص یا رشته‌هایی مانند زیست فناوری.

او با بیان اینکه به دنبال مهارت‌افزایی در بین دانشجویان مقطع کارشناسی هستیم، اظهار داشت: در این طرح سرفصل‌های جدید برای مقطع کارشناسی تعریف می‌شود تا عمده درس‌های آن‌ها در زمینه مهارت‌افزایی باشد.

معاون آموزشی دانشگاه اصفهان اضافه کرد: همچنین درصددیم تا با نظرخواهی از نهاد‌ها و بخش‌های مختلف، تغییرات مورد نیاز در مُفاد درسی را طبق نیاز‌های روز انجام دهیم.

او خاطرنشان کرد: بنا داریم با قوه قضاییه مذاکره کنیم تا در محتوای درسی دانشجویان رشته حقوق، دوره‌های کارآموزی و مهارت‌افزایی نیز دیده شود و آن‌ها پس از دانش‌آموختگی، دیگر نیازی به گذراندن این دوره‌ها نداشته باشند.

سعیدی افزود: در حال بررسی آمار پنج سال گذشته در باره استقبال از رشته‌های مختلف تحصیلی و تعداد دانش‌آموختگان آن‌ها هستیم تا بر اساس آن در برخی رشته‌ها، بازنگری شود.

دانشگاه اصفهان با احتساب دانشکده‌های خوانسار و شهرضا دارای حدود ۱۹ هزار و ۴۱۸ دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی در ۴۱۰ رشته تحصیلی است.

این مرکز با بیش از ۷۰ سال قدمت یکی از دانشگاه‌های جامع و برتر کشور محسوب می‌شود.

مبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.