اعطای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی برای خرید موتوربرقی

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل مشهده گفت:به منظور خرید موتور برقی،تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد به شهروندان مشهدی اعطا می‌شود.

سید جواد شمس مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد گفت: براساس فهرست انتشار آلایندگی هوای مشهد در سال ۹۶، بیش از ۳۹۲ هزار و ۸۷۵ دستگاه موتورسیکلت در مشهد وجود داشته که ۱۱.۵ درصد از آلودگی ناشی از منابع متحرک مانند خودروها، اتوبوس‌ها  متعلق به آنهاست که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.

او افزود: با توجه به این موضوع، قانون هوای پاک و برنامه چهارم توسعه کشور بر گسترش استفاده از موتوربرقی و جایگزینی آن‌ها با موتورسیکلت‌های بنزینی تأکید کرده؛ اما از سال ۸۶ تاکنون به دلیل برخی مشکلات ازجمله مشکل تولیدکنندگان موتور برقی، اجرای این قانون مغفول مانده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد ادامه داد: لذا با توجه به تأکیدات کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر و شهردار، ترویج و توسعه استفاده از موتوربرقی در دستورکار این سازمان قرار گرفت.

شمس بیان کرد: اینکه تفاهم‌نامه تولید ۱۰۰ هزارور موتورسیکلت در ۳.۵ سال آینده را با تولیدکنندگان به امضاء رسانده‌ایم.

او تصریح کرد: در همین راستا شهرداری مشهد با حمایت شورای شهر، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهاردرصد و اقساط ۲۴ ماهه برای خرید موتوربرقی درنظرگرفته است که کارمندان شهرداری و عموم مردم می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد تاکید کرد: خرید موتوربرقی نیاز به‌پیش پرداخت ندارد.

شمس اظهار کرد: متقاضیان با مراجعه به درگاه الکترونیک شهرداری مشهد، سازمان حمل‌ونقل بار درون‌شهری یا بانک مهر ایران، اقدام به انتخاب موتور مورد نظر و ثبت درخواست خود می‌کنند و پس از مشخص شدن قیمت موتور، متقاضی به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شود.

او افزود: پس از افتتاح حساب در بانک مربوطه، متقاضی توسط بانک، اعتبار سنجی می‌شود؛ اگر رده مشتری، A و بدون چک برگشتی باشد، بدون ضامن و اگر B و C باشد، با یک ضامن، کارت اعتباری خرید موتورسیکلت برای متقاضی صادر می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد ادامه داد: به دنبال این هستیم که کل فرآیند ثبت درخواست و فرایند بانکی از جمله افتتاح حساب، به‌صورت الکترونیک انجام شود و متقاضی تنها در مرحله ارائه تضمین به بانک، به‌صورت حضوری مراجعه کند.

شمس بیان کرد: به مزایای استفاده از موتوربرقی در کنار کمک به کاهش آلودگی هوا، استفاده از موتور‌های برقی به کاهش آلودگی صوتی نیز کمک می‌کنند.

او تصریح کرد: براین اساس، سرعت موتور‌های برقی، کمتر از ۸۰ کیلومتر درنظرگرفته شده است که این امر به کاهش تصادفات منجر به جرح  هم کمک می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.