تلاش آموزش و پرورش برای فروش ۱۰ هزار میلیارد تومان املاک مازاد

وزیر آموزش و پرورش گفت: معاونت حقوقی در تلاش است تا بتوانیم تهاترهایی داشته باشیم. املاک مازاد شناسایی شده اند.

یوسف نوری  وزیر آموزش و پروش در آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای حمله تروریستی حرم شاهچراغ گفت: مدارس ایران بر اساس زیست بوم مناطق ساخته نمی‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از جامعه خیرین و مدیران کل نوسازی مدارس گفت: امید است محکم بایستیم و این بار را برداریم. مدارس ما مبتنی بر زیست بوممان ساخته نمی‌شوند. باید به معماری بومی و زیست بوم مختص هر منطقه ای در ساخت مدارس توجه کرد.

وی افزود: از خیرین می‌خواهم خودشان بیایند مدارس را اداره کنند. خیرین بهتر از ما می‌توانند اداره کنند؛ زیرا مدرسه را هم به بهترین وجه می سازند. شما خیرین پیشنهاد بدهید ما برای اجرایش کمک می‌کنیم. شعار دولت هم مردمی سازی است و چه بهتر که مدارس خیری در این ردیف قرار بگیرند.

نوری با بیان این که ساماندهی املاک مازاد در حال انجام است، ادامه داد: معاونت حقوقی در تلاش است تا بتوانیم تهاترهایی داشته باشیم. املاک مازاد شناسایی شده اند. باید بتوانیم ۱۰ هزار میلیارد تومان املاک مازاد را به فروش برسانیم تا بتوانیم به تعهدات خیرین برسیم. تعهدات بسیاری نسبت به خیرین داریم.

حمیدرضا خانمحمدی در آئین معارفه‌اش به عنوان رئیس جدید سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: اولین مدرسه را در سال ۷۲ در دوره دبیرستان و در دوره دانش آموزی در خوزستان ساختیم. توفیق داشتم که همواره در کنار خیرین باشم و از جنس خیرین و خدمت کننده به خیرین هستم. برای اولین بار است که شخصی از قشر خیرین این مسئولیت را برعهده می‌گیرد.

وی افزود: آنچه سازمان نوسازی مدارس را به این نقطه رسانده است، حضور شما خیرین است و شما برگ برنده این سازمان هستید.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به این که در اثنای برنامه‌ای هستیم که وزارتخانه تهیه کرده و باید آن را به نقطه مطلوب برسانیم، اظهار کرد: توجه به عدالت آموزشی در همه عرصه‌ها و جوانب امر، بسیار مهم است. امور مربوط به خیرین باید سریعا انجام شوند. شفاف سازی و ایجاد سامانه‌ای که در اختیار خیرین باشد و بتوانند میزان پیشرفت پروژه‌هایشان را ببینند را مدنظر داریم.

وی ادامه داد: حمایت از طرح‌های دانش بنیان و توجه به مدرسه به عنوان کانون پیشرفت و تربیت محله و روستا نیز در دستور کار است. امید است با روحیه جهادی و تقویت آن در همکاران به نقاط عملکردی مطلوبی برسیم. طرح مدرسه یاری تا مراحلی پیش رفته و حضور در سازمان‌ نوسازی فرصتی است که بتوانیم آن را با سرعت بیشتری جلو ببریم.

خانمحمدی گفت: یکی از مسائل ما این است که وقتی خیرین ما نقطه ای را نقطه لازم توجه می بینند، لازم است دولت کاری را شروع کند و خیرین تمام کنند که موضوع با معاون اول رئیس جمهور مطرح شد و در دست پیگیری است. خیرین، پیشران امر مدرسه سازی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار