رزمایش مشترک آمریکا و ژاپن در پاسخ به آزمایش موشکی کره شمالی

نیروی هوایی ارتش ژاپن در پاسخ به آزمایش موشکی کره شمالی، رزمایش نظامی مشترک با ارتش آمریکا برگزار کرده است.

وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد نیروی هوایی ارتش این کشور در پاسخ به پرتاب موشک‌های بالستیک پیونگ یانگ، رزمایش نظامی مشترک با ارتش آمریکا برگزار کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، این رزمایش مشترک در محل «دریای چین شرقی» در نزدیکی جزیره «کیوشو» در جنوب ژاپن برگزار شد.

خبرگزاری ژاپنی «کیودو» نوشت، در این رزمایش ۵ جنگنده اف۲ متعلق به ژاپن، ۲ بمب‌افکن استراتژیک مدل بی-۱ بی آمریکا و دو جنگنده اف۱۶ آمریکا شرکت داشتند.

این در حالی است که خبرگزاری مرکزی کره شمالی روز جمعه گزارش داد، وزارت امور خارجه این کشور تصمیم آمریکا برای تمدید مانور‌های نظامی مشترک خود با کره جنوبی را محکوم کرد و افزود که این کشور نباید بی پروا باشد و باید از اقدامات تحریک آمیز دست بردارد.

این وزارتخانه بار دیگر تأکید کرد که قبلا به واشنگتن هشدار داده است با هدف جلوگیری از ایجاد تنش در «شبه‌جزیره کره»، مانور‌های نظامی تحریک‌آمیز را فوراً متوقف کند.

این نهاد رسمی همچنین گفت که اقدامات «تهاجمی» آمریکا به عنوان "نقض جدی امنیت یک کشور مستقل و چالشی برای صلح و ثبات در «شبه‌جزیره کره» تلقی خواهد شد؛ تمرین‌های نظامی که کره شمالی تصمیم به انجام آن گرفته است «پاسخی معقول به تحریکات خصمانه است».

پیش از این نیز خبرگزاری انگلیسی رویترز با اشاره به قوی‌تر شدن موشک‌های کره شمالی تاکید کرد تحریم‌های آمریکا در همه زمینه‌ها شکست مفتضحانه‌ای خورده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار