حراست ادارات مکلف به اعلام تخلفات به سازمان بازرسی هستند/ مردم تخلفات را گزارش بدهند

بازرس کل لرستان با اشاره به برخورد قاطع با سوء جریانات در ادارات استان، تاکید کرد: مردم گزارش تخلفات را از طریق تلفن ۱۳۶ و همچنین سایت سازمان بازرسی به ما اعلام کنند.

سعید رازانی با اشاره به فعالیت‌های سازمان بازرسی در حوزه پیشگیری و همچنین برخورد با تخلفات گفت: در ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان بازرسی ذکر شده که حراست‌ها، بازرسی‌ها و… در دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند که هر گونه سو جریان و مشکلی که در آن اداره وجود دارد، به سازمان بازرسی اعلام کنند.

وی با بیان اینکه ما این موضوع را به دستگاه‌های اجرایی به خصوص دستگاه‌هایی که ارتباط آن‌ها با مردم زیاد است نیز اعلام کرده‌ایم افزود: ضمن اینکه به تخلفات و هر گونه سو جریان را به مراجع بالادستی خود، وزارتخانه‌ها و… اعلام می‌کنند، مکلف هستند که موضوع را به سازمان بازرسی اعلام کنند در غیر این صورت مشمول ماده ۶۰۶ قانون مجازات اسلامی خواهند شد.

بازرس کل لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ما تلاش می‌کنیم از این ظرفیت خوب استفاده کنیم و به موقع وارد شویم ادامه داد: اگر مشکلی در یک سازمان و یا دستگاه اجرایی به وجود آید فوری جلوی آن را می‌گیریم و اگر مشکل یا سو جریانی به وجود آمده باشد برخورد لازم را خواهیم داشت.

رازانی با تاکید بر اینکه این ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان بازرسی یک ظرفیت بسیار خوب برای برخورد با تخلفات است تصریح کرد: در این راستا تاکید می‌کنم که همه حراست‌ها، بازرسی‌ها و… در دستگاه‌های اجرایی تکلیف قانونی دارند که این موضوعات را حتماً به سازمان بازرسی اعلام کنند.

پیگیری گزارش‌های مردمی از تخلفات

وی بیان داشت: در کنار این امر ما از ظرفیت مردم استفاده می‌کنیم، مشارکت مردم، اعلان‌هایی که از طرف مردم به ما می‌رسد، کمک بسیار مؤثری در برخورد با تخلفات به ما می‌کند.

بازرس کل لرستان با اشاره به اینکه ما با استفاده از این گزارش‌های مردمی، تلاش می‌کنیم که نقاط آسیب و مشکلاتی که در دستگاه‌های اجرایی است را شناسایی کنیم ادامه داد: به طور جدی ما رفع این آسیب و مشکلات را پیگیری می‌کنیم.

رازانی با بیان اینکه سازمان بازرسی یک تلفن ۱۳۶ دارد و به صورت ۲۴ ساعت فعال است افزود: سازمان بازرسی یک اداره به نام نظارت همگانی دارد و موضوعاتی که مردم از طریق تلفن ۱۳۶ اعلام می‌کنند را کار می‌کند.

وی بیان داشت: بنده به صورت روزانه از این واحد نظارت همگانی سازمان موضوعات و گزارش‌های مطرح شده از سوی مردم را جویا می‌شوم.

بازرس کل لرستان همچنین با اشاره به سایت سازمان بازرسی برای ثبت گزارش‌های مردمی تصریح کرد: مردم شکایات خود از دستگاه‌های اجرایی و همچنین مسائل و مشکلات دستگاه‌ها را در این سایت می‌توانند به ثبت برسانند.

رازانی با تاکید بر اینکه نیازی نیست که مردم نام خود را در این سایت ذکر کنند گفت:، اما مردم باید گزارش مستند را در این سایت اعلام کنند، ما نیز به صورت اتوماتیک به آن‌ها رسیدگی می‌کنیم.

وی عنوان کرد: موضوعاتی که مهم و البته مستند هستند از سوی سازمان بازرسی تشکیل پرونده می‌شوند و مبنای گزارش‌های موردی سازمان بازرسی می‌شوند.

بازرس کل لرستان با تاکید بر اینکه از طریق همین گزارش‌های مردمی طی یک هفته، پنج پرونده تشکیل و منجر به گزارش موردی سازمان بازرسی از دستگاه‌ها شد ادامه داد: مردم مطمئن باشند که ما این گزارش‌ها را بررسی می‌کنیم.

رازانی تاکید کرد: بنده هر موقع که فرصت داشته باشم چرا که برخی مواقع در بازرسی، جلسات، در حال تهیه گزارش برای سازمان و… هستم، مردم می‌توانند با مراجعه به سازمان بازرسی موارد را به شخص بنده اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.