شهروند خبرنگار خوزستان؛

چرا دانشگاه آزاد پول حق التدریسی ها را نمی دهد؟

انتظار ۳ ساله دریافت حقوق اساتید حق التدریس در دانشگاه آزاد ماهشهر خوزستان به نتیجه نرسیده است.

اساتید دانشگاه جایگاه ویژه‌ای در آموزش دانشجویان دارد. شغل اساتید دانشگاه جزء مشاغل مهم در جامعه محسوب می‌شود به طوری دانشجویان بسیاری نیز در آرزوی آن به سر می‌برند. شهروند خبرنگار ما با ارسال پیامی از پرداخت نشدن حقوق اساتید دانشگاه آزاد خوزستان واحد ماهشهر از سال ۱۳۹۸ تاکنون خبر داد و درخواست پیگیری این موضوع را کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
سلام علیکم خداقوت به شما، متأسفانه دانشگاه آزاد خوزستان واحد ماهشهر، از سال ۱۳۹۸ تاکنون حقوق اساتیدحق التدریس راپرداخت نکرده و پیگیری‌های اساتید از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برایشان حاصلی نداشته است. مسئولان محترم دانشگاه آزاد کمبود بودجه را علت این مشکل مطرح می‌کنند اگرچه به دلیل کاهش جمعیت ریزش دانشجو داشته، اما ازطرف دیگر به دنبال کاهش دانشجو هزینه‌های دانشگاه هم کاهش پیداکرده واساتید حق التدریس نیز با ساعتی ۸ هزارتومان کار می‌کنند. ممنون می‌شویم مشکل رامنعکس وپیگیری بفرمایید.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
توکل به خدا
۱۷:۰۰ ۱۵ آبان ۱۴۰۱
خیلی درد وغم داره که فارغ التحصیل مقطع دکتری یا دانشجوی مقطع دکتری باشی وباهزار خون دل بهترین دانشگاه دولتی درس بخونی، اونوقت به عنوان مدرس حق التدریس ، که فاقد امنیت شغلی هست اونم باساعتی ۸هزارتومان کار کنی وهمینم پرداخت نکنن.....کارکردن به صورت حق التدریسی تودانشگاه آزاد از بردگی هم بدتره،چون ازیک طرف باید کاملا مطیع دانشجو ودرخواست های غیرقانونی کارمندان باشی وازطرف دیگه هرلحظه ممکنه کلاسهات لغو بشن وبه اسم تعدیل نیرو و....ولی با زد وبند کلاسهات رو به شخص دیگه ایی بدهند که عمدتا هم این شخص دوم یا کارمند بقیه ادارات هست و با زد وبند وپارتی بازی کلاسهارو هدیه میکنن بهش ویا فامیل کارمندای دانشگاه هست...... وقتی هم اعتراض می کنیم که اگر واقعا قراربود تعدیل نیرو بشه چرا کلاس هارو دادین به یه نفردیگه،پاسخ میدن به شما ربطی نداره!!!!آدم دردش رو به کی بگه.دانشگاه آزاد بی سر وسامان،دانشگاه آزاد ماهشهر ازهمه جا بی سروسامان تر.....لطفا پیگیری کنید شایدمسئولین صدای مارو بشنون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۳ ۱۵ آبان ۱۴۰۱
هفت هشت ساله که مسئولین دانشگاه آزاد بحث مشکلات مالی رابرای عدم پرداخت یادیرپرداخت کردن حقوق استادان حق التدریس مطرح می کنند ولی عجیبه که هیچ اراده ای ازطرف مسئولین دانشگاه آزادبرای حل این معضل وجود نداره.اگر دراین هفت هشت سال فقط یک قدم برای حل مشکل برداشته بودند الان برای پرداخت حقوق ساعتی هشت هزارتومن مشکلی وجودنداشت.
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۱:۵۸ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
این ظلمهای به نظر ناچیز ذره ذره بنیان کشور را به باد می دهد. برخی از این کارها مصداق محاربه با جمهوری اسلامی و ایجاد نارضایتی در جمع فرهیختگان و دانشگاهیان است. متاسفانه در خیلی موارد دزدهای کوچک را هزار جور جریمه و زندان درنظر می گیرند ولی به دزدان بزرگ (گیرنده تسهیلات کلان بانکی) با نگاه ویژه نگاه می کنند این تعیض ها برای هیچ کس قابل تحمل نیست. متاسفانه این اساتید تنها قشری هستند که هیچ گونه تشکل و پشتوانه ای ندارند و هر کسی به آنها ظلم می کند. باید مسئولین این تبعیض ها را چاره کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۳ آبان ۱۴۰۱
حق التدریس دیگر واحدها در دیگر استان ها از جمله آذربایجانشرقی هم پرداخت نشده است علاوه بر آن حق الزحمه اساتید از بابت پرژه ها و دانشجویان دکتری و سایر موارد هم چندین سال است در برخی واحدها پرداخت نشده است. مبلغی که در سال 98 حق التدریس اساتید را افزایش دادند و از آن تاریخ پرداختی هم نداشتند. اصولا اگر قائل به خدایی باشند با این تورم های کمرشکن باید علاوه بر پرداخت این معوقات ، مبلغ حق التدریس را هم افزایش بدهند و هم جریمه تاخیر بدهند. امیدواریم کسی که ایشان را به ریاست منصوب کردند پیگیر این ظلم عظیم هم باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۳ آبان ۱۴۰۱
با سلام قاچاقچيان سوخت گازوييل در شهرستان هنديجان يكي از توابع بندر ماهشهر استان خوزستان بدون هيچگونه برخورد قانوني سوخت گازوئيل را قاچاق ميكنند. گفته مي شود اين فعاليت غير قانوني بوسيله خودروهاي همچون مزدا ، سايپا آبي و پرايد بصورت مخفيانه صورت ميگيرد. خودروهاي حامل سوخت قاچاق بدون برخورد ماموران مسول پس از منتقل كردن به اسكله سجافي از طريق راه آبي سوخت گازوييل قاچاق را به كشورهاي همسايه مي فرستند. لذا خواهشمنديم با كساني كه به اين شيوه مبادرت به قاچاق سوخت مي كنند برخورد قانوني نماييد.
آخرین اخبار