افتتاح طرح هوشمندسازی حفاظت محیط زیست در خراسان جنوبی

صبح امروز با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، طرح هوشمندسازی حفاظت محیط زیست در خراسان جنوبی افتتاح شد.

سلاجقه که صبح امروز وارد بیرجند شد با حضور در اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ضمن دیدار با کارکنان این مجموعه،  طرح هوشمندسازی حفاظت و پایش الکترونیکی مناطق تحت مدیریت (دوربین و پهپاد) را افتتاح کرد.

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در آیین افتتاح این طرح گفت: طرح هوشمندسازی و پایش الکترونیکی مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان شامل پهپاد و دوربین است که با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

او افزود: علاوه بر این مرحله اول شبکه ارتباطی دیجیتال مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان و تجهیزات بررسی و تشخیص بیماری‌ها و امداد و نجات حیات وحش نیز با اعتبار هفت میلیارد ریال افتتاح شد.

سلاجقه با بیان اینکه خراسان جنوبی از استان‌های پیش‌رو در هوشمندسازی حفاظت مناطق تحت مدیریت است، عنوان کرد: از سامانه‌هایی که رونمایی شده می‌توانیم برای سرشماری حیات وحش هم استفاده کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: هوشمندسازی و پوشش تصویری برخط مناطق حفاظت شده استان، گام اصولی برای افزایش ضریب حفاظتی مناطق تحت مدیریت و به نوعی جبران‌کننده کمبود نیروی محیط‌بان و موثر در پیشگیری از شکار و صید غیرمجاز است.

برچسب ها: محیط زیست ، محیط بان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.