تامین ۷۱ هزار تن کود یارانه‌ای برای کشاورزان استان همدان

مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: از ۷۱ هزار تن کود یارانه‌ای تامین شده در استان،۴۶ هزار و ۵۰۰ تن در معرض فروش قرار گرفته است.

 بهروز الیاسی افزود: برنامه ابلاغی کود شیمیایی یارانه‌ای سال ۱۴۰۱ به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان در کل ۱۲۰ هزار تن است که از این میزان تا آبان ماه بیش از ۷۱ هزار تن معادل ۵۹ درصد تحویل این شرکت شده و از کود‌های تحویل شده نزدیک به ۴۵ هزار تن از طریق ۸۴ فروشگاه کارگزاری در سراسر استان توسط کشاورزان خریداری شده است.

او افزود: برای امسال ۹۷ هزار و ۵۰۰ تن کود ازته، ۱۶ هزار و ۷۰۰ تن فسفاته و ۵۸۰۰ تن پتاسه برنامه‌ریزی و تدارک شده که بیشتر آن برای کشت پاییزه از سوی کشاورزان تقاضا می‌شود..

پرداخت ۷۰ درصد قیمت کود‌های یارنه‌ای توسط دولت

الیاسی با بیان اینکه دولت ۷۰ درصد قیمت تمام شده کود‌های یارانه‌ای را برای حمایت حداکثری از کشاورزان، یارانه پرداخت می‌کند، تصریح کرد: گران‌ترین نوع کود پتاسه در هر کیسه ۵۰ کیلوگرمی که قیمت تمام شده آن ۱/۵ میلیون تن است با قیمت حدود ۶۰۰ هزار تومان در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان ادامه داد: گران‌ترین نوع کود فسفاته با قیمت تمام شده حدود ۱.۳ میلیون تومان در هر کیسه ۵۰ کیلوگرمی برای دولت نیز با قیمت حدود ۵۰۰ هزار تومان و کود اوره در کیسه‌های ۵۰ کیلوگرمی با قیمت تمام شده حدود ۸۵۰ هزار تومان برای دولت با قیمت ۱۵۰ هزار تومان، تحویل کشاورزان می‌شود.

الیاسی در همین حال میزان ذخایر راهبردی کود‌های یارانه‌ای را تا دهم آبان ماه، ۲۱ هزار تن اعلام و آن را اطمینان‌بخش توصیف کرد. 

برچسب ها: کشاورزی ، یارانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.