ضرورت رفع قوانین و مقررات دست و پاگیر برای شکوفایی نوآوری‌ها

مشاور معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: به دلیل مقررات و قوانین متعدد و ناکارآمد هنوز محیط و بستر مناسبی برای شکوفایی نوآوری‌ها در کشور مهیا نشده است.

مصطفی صفدری مشاور معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم در آیین اختتامیه رویداد توسعه و ارتقای زیست‌بوم نوآوری گفت: یک بنگاه اقتصادی به تنهایی قادر نیست در مسیرضرورت رفع قوانین و مقررات دست و پاگیر برای شکوفایی نوآوری‌ها نوآوری حرکت کند، زیرا بازیگران زیادی در نوآوری تاثیر دارند، اما در زنجیره ارزش قرار ندارند.

وی افزود: در وزارت علوم موضوع نوآوری را مورد تحلیل کارشناسی قرار داده ایم تا بتوانیم با درک درست این موضوع به خروجی و دستاورد‌های عملی مناسبی برسیم.

مشاور معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: در شاخص‌های خروجی نوآوری در جهان رتبه ۴۶ را داریم و در ثبت برند‌ها رتبه اول و در تربیت مهندس رتبه چهارم جهان را به خود اختصاص داده ایم.

صفدری بیان کرد: در حوزه نهادی در بخش نوآوری مشکلات جدی و ضعف‌هایی داریم به طوری که در سال ۲۰۲۲ در میان ۱۳۲ کشور جهان در رتبه ۱۳۱ قرار گرفتیم و کمی عقب هستیم که باید آن را جبران کنیم.

وی گفت: هنوز محیط مناسبی برای شکوفایی نوآوری نداریم و به همین دلیل برگزاری رویداد‌هایی مانند «تانا» در استان قزوین یک فرصت مناسب و مطلوب برای ایجاد این بستر و استفاده از ایده‌های فنآورانه است.

مشاور معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم تصریح کرد: رویداد «تانا» از طریق نزدیک کردن بازیگران و ترویج گفتمان نوآوری می‌تواند دستاورد‌های کاربردی خوبی داشته باشد و به طرح نیاز‌ها و پاسخ به آن منجر شود.

در ادامه با تشکیل پنل تخصصی در خصوص محوز پردازش تصویری برخی نیاز‌ها و ایده‌ها مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار