داریوش گل علیزاده:

با جایگزینی انرژی خورشیدی باید وابستگی خود را به سوخت‌های فسیلی کاهش دهیم

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست گفت: ایران جزء کشور‌های رتبه ۱ تولید انرژی‌های خورشیدی و تجدیدپذیر است، لذا باید وابستگی خود را به سوخت‌های فسیلی را در آینده کاهش دهد.

داریوش گل علیزاده رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست گفت: سازمان حفاظت محیط زیست باید در راستای تحقق قانون هوای پاک گام‌های موثرتری بردارند.

او بیان داشت: ایران جزء کشور‌های رتبه ۱ تولید انرژی‌های خورشیدی و تجدیدپذیر است، لذا باید وابستگی خود را به سوخت‌های فسیلی کاهش داده و از طریق بهره گیری از ظرفیت‌های انرژی خورشیدی و تجدیدپذیر نیاز کشور را به سوخت پاک برطرف کنیم.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست گفت: مقرر شده است وزارت نفت در بحث کیفی سازی سوخت تا پایان سال ۱۴۰۳ سوخت مصرفی کشور را منطبق بر استاندارد محیط کار قرار دهد، همچنین توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر با برنامه ۱۰ هزار مگاواتی از برنامه‌های آینده وزارت نیرو است.

گل علیزاده در ادامه به داشتن یک الگوی مالی مناسب برای پیشبرد استفاده از سوخت‌های فسیلی در کشور اشاره کرد و گفت: با ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه انرژی تجدید پذیر می‌توانیم گام‌های موثری برداریم. نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از برنامه‌های آتی وزارت کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار