انتقاد نخست وزیر روسیه از سیاست‌های غرب و تاثیر منفی آن

نخست وزیر روسیه سیاست‌های غرب در قبال اوکراین را باعث تاثیر منفی بر امنیت جهانی توصیف کرد.

میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه تاکید کرد غرب به تلاش برای تحمیل اصول خاص خود ادامه می‌دهد که این امر بر امنیت جهانی تاثیر منفی دارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، میشوستین که در نشست شورای روسای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های شانگهای سخن می‌گفت ضمن اعلام این مطلب افزود: روند تحول در سیاست و اقتصاد جهانی به سرعت ادامه دارد و نظام جهانی عادلانه تری در حال شکل گیری است، ولی غرب به رغم این امر به تلاش برای تحمیل اصول خاص خود ادامه می‌دهد و همچنان از تحریم‌های غیرقانونی بهره می‌برد و به دخالت در امور داخلی کشور‌های دارای حاکمیت و باج خواهی از آن‌ها ادامه می‌دهد. این اقدامات بر امنیت جهانی و ثبات اقتصادی تاثیر منفی می‌گذارد.

این مقام روس از دست داشتن کشورهای غربی در اقداماتی بر علیه منافع ملی روسیه انتقاد کرد و خواهان پایان بخشیدن حمایت های غرب از اوکراین شد. 

پیش تر ریاست جمهوری روسیه با اعلام وجود اطلاعاتی حاکی از دست داشتن انگلیس در حمله به ناوگان این کشور در دریای سیاه هشدار داد این اقدامات بی پاسخ نخواهد ماند.

کاخ کرملین از دستیابی به اطلاعاتی خبر داد که نشان می‌دهد مستشاران انگلیسی در حملات به ناوگان روسیه در سواستوپول مشارکت داشته اند. کرملین اعلام کرد مشارکت مستشاران انگلیسی‌ها در حمله به ناوگان روسیه در دریای سیاه و خط لوله نورد استریم بی پاسخ نخواهد ماند.

برچسب ها: روسیه ، جنگ اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار