بوسنی و هرزگوین خواستار همکاری گسترده با ایران شد

قائم مقام وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین گفت: کشور ما خواستار همکاری‌های گسترده اقتصادی و توسعه مراودات تجاری با ایران است.

 احمد هالیلوویچ‏، قائم مقام وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین در جریان سفر به استان قزوین در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی حوزه اقتصادی استان قزوین افزود: سفر به ایران تجربه خوب و پله نخست برای ارتقای روابط تجاری و اقتصادی به شمار می‌رود.

او ادامه داد: ما با کشور‌های مختلف قراداد‌های تجاری داریم و ایران نیز می‌تواند در شمار این کشور‌ها قرار بگیرد.

قائم مقام وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین گفت: بازرگانان و فعالان تجاری بوسنی را با ظرفیت‌های اقتصادی ایران از جمله قزوین آشنا خواهیم کرد.

هالیلوویچ بیان گرد: اتاق‌های بازرگانی دو کشور و استان‌های آن‌ها می‌توانند نیاز‌های تجاری یکدیگر را به ترتیب اولویت‌ها شناسایی کرده و برای ارتقای همکاری‌ها و مراودات تجاری زمینه سازی کنند.

او از علاقه دولت کشورش برای افزایش مناسبات در زمینه‌های مختلف خبر داد و گفت: امیدواریم سفر‌ها و نشست‌های دوطرفه به این مهم کمک کند.

معاون پارلمانی وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین و همچنین سفیر این کشور در ایران نیز در این نشست حضور داشتند.

مقامات وزارت خارجه بوسنی و هرزگوین که به ایران سفر کرده اند امروز در بازدید از شهرک صنعتی کاسپین و لیا با توانمندی‌های تولیدی و تجاری استان قزوین آشنا شدند.

بوسنی و هرزگوین کشوری با حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در منطقه بالکان در جنوب شرق اروپا بوده و پایتخت آن سارایوو است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.