۱۰ مرکز معین درمان آنفلوآنزا در استان اردبیل دایر است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از دایر شدن ۱۰ مرکز معین برای درمان بیماران آنفلوآنزا در این استان خبرداد.

دکتر علی محمدیان اردی گفت: برخی از این مراکز به‌صورت شبانه روزی و یا ۱۶ ساعته در شهرهای اردبیل ، جعفرآباد ، پارس‌آباد ، گرمی ، کوثر ، مشگین‌شهر ، سرعین ، آبی بیگلو ، نمین ، نیر و اصلاندوز برای مراجعه و درمان مراجعان مشکوک به بیماری‌های تنفسی دایر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به افزایش اخیر مراجعات سرپایی بیماران تنفسی مشکوک به آنفلوانزا به مراکز درمانی استان می گوید: برغم کاهش تعداد مراجعان به کرونا در استان هم‌اکنون شاهد افزایش مراجعان با علایم حاد تنفسی به مراکز درمانی هستیم.

او درگیری بالای کودکان به آنفلوانزا و مراجعه روزانه ده‌ها بیمار به مراکز درمانی استان را هشدار جدی و خطرناک دانست که در صورت ساده‌انگاری ممکن است شاهد وضعیت بحرانی در استان باشیم.

محمدیان بر لزوم توجه به موضوع پیشگیری تاکید کرد و گفت: استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و رعایت تهویه در اماکن پرتجمع باید بطور جدی مورد توجه قرار گرفته و در کنار این موارد ضرورت آموزش عمومی و واکسیناسیون افراد پرخطر باید در اولویت باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در عین حال از آمادگی کامل مراکز بهداشتی و درمانی استان خبرداد و می گوید: از مردم درخواست می‌کنیم بر اصل پیشگیری توجه داشته و در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار