سرمایه‌گذاران خارجی در بخش تولید برق حرارتی در افغانستان سرمایه گذاری می‌کنند

شماری از سرمایه‌گذاران خارجی در دیدار با سرپرست وزارت صنعت و تجارت، به سرمایه‌گذاری در بخش تولید برق حرارتی در افغانستان ابراز علاقه‌مندی کردند.

وزارت صنعت و تجارت با نشر خبرنامه‌ای گفت: در دیدار شماری از سرمایه‌گذاران خارجی با نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت، سرمایه‌گذاران اشتراک‌کننده در یک معلومات کوتاه مقدار سرمایه‌گذاری، مساحت زمین برای نصب ماشینری، مقدار برق تولید شده از یک تن زغال‌سنگ را مشخص کردند.

عزیزی هم‌چنان برنامه بعدی خود را در رابطه به تولید تیل(نفت) از کثافت جمع‌آوری شده‌ در شهر کابل بیان داشتند.

در همین‌حال، سرپرست وزارت صنعت و تجارت از علاقه‌مندی آنان به سرمایه‌گذاری در افغانستان استقبال کرده و گفت: ما آماده همکاری با سرمایه‌گذاران می‌باشیم.

نورالدین عزیزی گفت: در صورت نیاز، یک و یا جمعی از سرمایه‌گذاران افغانستانی را نیز با آنان معرفی خواهد کرد تا در این پروژه به گونه مشترک سرمایه‌گذاری کنند که به نفع دو طرف تمام شود.

نورالدین عزیزی با تأیید برنامه‌های سرمایه‌گذاران اشتراک‌کننده در بخش توزیع زمین و دیگر موضوعات وعده همکاری داد وتأکید کرد که تمام فابریکه‌های تولیدی زغال‌سنگ باید در یک مکان فعالیت داشته باشد.

در این اواخر علاقه‌مندی سرمایه‌‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف به ویژه تولید انرژی در کشور بیشتر شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار