شهرداری اهواز نخاله‌های ساختمانی اهواز را ساماندهی کند

رییس اداره حفاظت محیط زیست اهواز با اشاره به اخطار‌های صادر شده برای شهرداری اهواز به دلیل نبود مدیریت بر نخاله‌های ساختمانی، خواستار ساماندهی این نخاله‌ها در اهواز شد.

علی بنی‌عگبه گفت: با وجودی که شهرداری اهواز طرح‌های مختلفی را معرفی و ابزار و تجهیزاتی را تهیه کرده، اما هنوز هیچگونه مدیریت مشخصی در زمینه نخاله‌های ساختمانی در اهواز انجام نمی‌شود و این مساله باعث شده است که بسیاری از زمین‌های خالی در تمام سطح شهر محل تخلیه و تجمع این نخاله‌ها شود.

او با انتقاد از نبود نظارت شهرداری اهواز بر نخاله‌های ساختمانی گفت: تاکنون یک تا ۲ اخطار به سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز به عنوان متولی جمع آوری نخاله‌های ساختمانی داده شده و در صورت جمع آوری و ساماندهی نشدن، مجبور می‌شویم پرونده را به مراجع قانونی ارسال کنیم.

به گفته او در پایان هر سال در آستانه سال نو، کارگروهی تشکیل و تصمیمات فوری برای نظافت شهر‌های استان اتخاذ می‌شود که جمع آوری نخاله نیز از آن جمله است و ارگان‌های مختلف مکلف می‌شوند در این زمینه به شهرداری اهواز کمک کنند، اما به دلیل اینکه شهرداری برنامه مدونی برای ساماندهی نخاله‌ها ندارد، مدت کمی پس از آن شاهد هستیم که نخاله‌ها دوباره تخلیه می‌شود و در عمل یک دور باطلی اتفاق می‌افتد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اهواز می گوید: شهرداری اهواز تاکنون حجم نخاله‌های تخلیه شده در شهر را اعلام نکرده اما گفت دستگاه بازیافت نخاله ساختمانی خریداری کرده که به زودی نصب و راه‌اندازی می‌شود تا بتوان آن‌ها را تفکیک و بازیافت و دوباره به عرصه تولید ببرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار