مدیرکل توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان مطرح کرد

پرداخت ۶۷ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در نیمه نخست امسال

حجت الاسلام و المسلمین متقی فر از پرداخت ۶۷ هزار میلیارد تومان وام ازدواج به ۴۸۶ هزار و ۳۹۹ نفر در نیمه نخست امسال خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی متقی فر اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان شهریور، ۶۶۹ هزار میلیارد ریال وام ازدواج و بیش از ۱۵۳ هزار میلیارد ریال وام فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده است.

وی درباره آخرین آمار پرداختی‌های وام ازدواج، افزود: از ابتدای امسال تا پایان شهریور، تعداد کل ثبت نام کنندگان این وام ۹۷۷ هزار و ۷۱ نفر بود که از این تعداد به ۴۸۶ هزار و ۳۹۹ نفر وام ازدواج پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: تعداد پرداختی‌های وام ازدواج در نیمه نخست امسال و در قیاس با مدت مشابه سال گذشته حدود ۴۰ درصد رشد نشان می‌دهد؛ ضمن اینکه وضعیت متقاضیان در صف دریافت وام ازدواج در ستاد‌های ساماندهی امور جوانان به طور مداوم پیگیری و رصد می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره پرداختی‌های وام فرزندآوری نیز گفت: در نیمه نخست امسال، یک میلیون و ۷۳۱ هزار و ۴۱ نفر برای دریافت وام فرزندآوری ثبت نام کرده‌اند که از این بین تنها ۳۸۳ هزار و ۳۷۷ فقره وام فرزندآوری پرداخت شده است.

به گفته او، تعداد در صف ماندگان دریافت وام فرزندآوری (کسانی که مدارک را تکمیل کرده و منتظر دریافت وام هستند) نیز زیاد است و در مدت یاد شده ۳۲۸ هزار و ۵۴۳ نفر در صف دریافت وام فرزندآوری مانده‌اند که با وجود تکمیل فرایند نام نویسی و مدارک، همچنان وام فرزندآوری را دریافت نکرده‌اند.

همه شهرستان‌ها دفتر مشاوره ازدواج و خانواده خواهند داشت

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: تلاش می‌کنیم که در همه شهرستان‌ها با اولویت ۱۹۳ شهرستانی که در گزارش روند تحولات ازدواج و طلاق وضعیت خوبی ندارند، حداقل یک دفتر مشاوره را به صورت تخصصی در حوزه ازدواج و خانواده مجوز بدهیم.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی متقی فر افزود: در زمینه مراکز و دفاتر مشاوره نیز ظرفیت بسیار مناسبی در وزارت ورزش و جوانان ایجاد کردیم و در حوزه تخصصی ازدواج و خانواده نیز ۴۳۰ مرکز مشاوره در کشور داریم که در کنار آن با استفاده از ظرفیت مشاورین انقلابی و توانمند، دفاتر مشاوره ازدواج و خانواده را هم راه اندازی کردیم.

وی در خصوص چگونگی تاسیس دفاتر مشاوره ازدواج و خانواده نیز گفت: هر فردی که دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی و مشاوره باشد، می‌تواند با مراجعه به ادارات کل استانی ورزش و جوانان درخواست مجوز تاسیس دفتر را ارائه کند و ما این مجوز را تنها با یک مصاحبه علمی که در تهران برگزار می‌شود به آن‌ها تقدیم می‌کنیم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان توضیح داد: از ۲ هفته آینده، علاقه‌مندان برای ثبت درخواست مجوز دفاتر مشاوره می‌توانند به سایت وزارت ورزش و جوانان مراجعه و در بخش مجوزها، اخذ مجوز مرکز مشاوره را انتخاب و اطلاعات و مدارک خود را بارگذاری کنند و بعد از آن برای مصاحبه از آن‌ها دعوت خواهد شد.

متقی فر همچنین در خصوص اعطای مجوز مراکز مشاوره نیز تصریح کرد: برای اخذ مجوز مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده هم تنها داشتن مدرک کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی و مشاوره و قبولی در مصاحبه علمی وزارت ورزش و جوانان کفایت می‌کند.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان در حوزه مشاوره‌های رایگان است، افزود: سالانه اعتبار قابل توجهی را به این امر اختصاص می‌دهیم و از مشاوره رایگان ازدواج و خانواده حمایت می‌کنیم تا بتوانیم به اقشاری که توان استفاده از این خدمات را ندارند، مشاوره بدهیم.

بر اساس مصوبه مجلس و ابلاغ هیات دولت، وام ازدواج برای دختران زیر ۲۳ سال و پسران زیر ۲۵ سال ۱۵۰ میلیون تومان و برای سایرین ۱۲۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد تعیین شده است و مبلغ وام فرزنداوری به ازای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان، فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان، فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان، فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنجم به بعد ۱۰۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار