راه اندازی سفر ارزان قیمت به عتبات برای خراسان جنوبی ها

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی از راه‌اندازی کاروان‌های ارزان قیمت جهت بهره‌مندی اقشار مختلف برای اعزام به عتبات خبر داد .

دستگردی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر در هفته حدود ۵۰۰ نفر زائر به زیارت عتبات عالیات در کشور عراق اعزام می‌شوند و با توجه به بعد مسافتی خراسان جنوبی تا مرز عراق بحث اعزام هوایی زائران استان در حال پیگیری است.

او افزود: در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم مبنی بر توسعه فرهنگ معنویت و اخلاق برنامه‌هایی را دنبال می‌کنیم.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی به پیگیری راه‌اندازی کاروان‌های ارزان قیمت جهت بهره‌مندی اقشار مختلف اشاره کرد و افزود: ساماندهی کارگزاران زیارتی جهت انسجام بیشتر نیز از دیگر برنامه‌های مدیریت حج و زیارت استان است و معتقدیم که اگر بتوانیم سفر زائران را تسهیل کنیم این سفر‌ها باعث تقویت دین، ایمان و تقوای زائران و توسعه معنویت و اخلاق در خانواده‌ها و جامعه خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این دیدار ضمن تسلیت شهادت زائران حرم شاه چراغ اظهار کرد: امروز ایران اسلامی الگوی مبارزه با استکبار و در جهت فرهنگ و قداست است که باید شرایطی فراهم شود که هم خودتان و همه آن‌هایی که وابسته به شما هستند، بهره‌مند شوند.

آیت‌الله عبادی بیان کرد: امروز اربعین یک مسئله بین‌المللی و بسیار تاثیرگذار شده، اما تمام نیست. در همین جریان اربعین گروه‌های مختلفی می‌آیند و در مسیر زوار سم‌پاشی فکری می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اعلام بیزاری از استکبار جهانی که فرهنگ و سیاست آنان از اول تاریخی که این‌ها نشان داده می‌شود همین بوده است با ابراز تأسف نسبت به جهالت برخی از افراد و پیروی آنان از مستکبران جهانی تصریح کرد: بعد از هزاران سال از دوران گذشته تا امروز اروپایی‌ها هنوز خوی استکباری و وحشی‌گری دارند و هر جا فتنه‌ای هست برای همین‌هاست.

آیت الله عبادی بیان کرد: امروز مسئله زیارت تنها یک عباد محض نیست باید همراه با سیاست، فرهنگ و تبیین اسلام باشد از این جهت باید برای صدور فرهنگ و سیاست دینی تلاش شود.

او با اشاره به اینکه در سفر معنوی حج باید فرهنگ و سیاست اسلامی به حجاج کشور‌های مختلف منتقل شود گفت: آنچه که شایسته و بایسته است اقدام کنید و با همه صاحبنظران صحبت کرده و هماهنگ شوید و در این جهت کم نگذارید و به گونه‌ای این مسائل مقدس را تنظیم کنید که هم برای داخل و خارج کشور و هم برای آینده انقلاب باشد و مهمترین مسئله ارائه ارزش‌های اسلام و انقلاب به ملت‌های دیگر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.