اجراپذیری و اصول فنی در طرح تفصیلی و مطالعات شهر اردبیل مورد توجه باشد

استاندار اردبیل توجه ویژه به اجراپذیر بودن طرح‌های پیشنهادی در تدوین طرح تفصیلی شهر را مورد تأکید قرار داد و خواستار توجه به اصول فنی و اقتصادی در مطالعات شهر شد.

سیدحامد عاملی گفت: انتظار بر این است که راهکارهای اساسی و اجراپذیر با پشتوانه مطالعات لازم و توجه به اصول فنی و اقتصادی در ساخت‌وسازهای شهری به‌ویژه بافت فرسوده و تاریخی ارائه شود.

استاندار اردبیل در نشست بررسی طرح تفصیلی شهر اردبیل افزود: سرعت‌بخشی به تعیین تکلیف تعدادی از طرح‌های شهر اردبیل ضروری است و مسؤولان حوزه‌های مرتبط باید در این خصوص اهتمام بیش‌تری داشته باشند.

عاملی ادامه داد: تلاش برای رفع مشکلات مردم در زمینه‌های تسهیل عبور و مرور، دسترسی به خدمات و امکانات شهری و تفریحی و فرهنگی لازم بوده و رویکردهای اقتصادی با سامان‌دهی فضای کسب‌وکار در آینده نیز باید مد نظر مطالعات طرح تفصیلی شهر قرار گیرد.

او تصریح کرد: با توجه به محدود بودن فصل کاری در اردبیل به‌دلیل شرایط جغرافیایی، مشخص شدن راهبردهای اجرایی برای بهسازی بافت فرسوده محدوده تاریخی مرکز شهر در موعد مناسب، گامی در جهت تسریع بهسازی این محدوده‌های تعیین‌شده است.

استاندار اردبیل گفت: تعیین تکلیف باغ شریعت، طرح سرمایه‌گذاری شورگلی، منظرسازی اردبیل، طرح شهرک لجستیک، بازار آهن‌فروشان، طرح شهیدگاه، انتقال مسجد ملامومن به کنار امام‌زاده صالح(ع)، بازگشایی حریم شیخ صفی‌الدین و اجرای فضای تفریحی و فرهنگسرا، از جمله موضوعات ضروری شهر اردبیل است که باید در اولویت کاری مسؤولان مرتبط باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.