تشکیل حدود ۱۰ کمیسیون پزشکی برای بیش از سه هزار جانباز

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با اشاره به برخی از مشکلات درمانی جامعه ایثارگران مانند تشدید عوارض جراحت و یا سالمندی ایثارگران گفت : سالانه حدود ۱۰ کمیسیون پزشکی برای بیش از سه هزار جانباز گرانقدر استان کرمانشاه تشکیل می‌شود.

خسرو شهیدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در حاشیه اولین کنفرانس آموزشی پزشکان پایش سلامت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌های غرب کشور که سرسرای بنیاد شهید کرمانشاه برگزار شد، گفت : در هر کمیسیون پزشکی بیش از ۳۰۰ جانباز و ایثارگر برای پایش سلامت دعوت می‌شوند.

وی بیان داشت: کنفرانس امروز با حضور ۷۰ پزشک پایش سلامت بنیاد شهید استان‌های ایلام، کردستان، کرمانشاه، همدان و لرستان در راستای آموزش طب سنجی سالمندی ایثارگران و همچنین تغذیه غذایی آن‌ها تشکیل شده است.

شهیدی اظهار داشت: کمیسیون‌های پزشکی در راستای تعیین درصد جانبازی با توجه به تشدید عوارض مجروحیت در طی سالیان، یا ناتوانی و از کار افتادگی با توجه به افزایش سن آن‌ها تشکیل می‌شود.

وی تاکید کرد: کمیسیون پزشکی برای ایثارگران و جانبازانی که دارای پرونده بالینی باشند و یا طبق ماده ۲۲ و ۲۶ که مشمول اعضای خانواده‌های شهدا و ایثارگران است، تشکیل می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه کمیسیون پرونده‌های ماده ۲۲ و ۲۶ را مرتبط به همسران شهدا و جانبازان و فرزندان آن‌ها دانست که به دلیل ابتلا به بیماری‌های خاص مانند سرطان، جراحی قلب و دیگر موارد که زمین گیر شده اند و بنیاد شهید و امور ایثارگران با پرداخت حق پرستاری از آن‌ها حمایت می‌کند.

شهیدی اذعان داشت: برخی جانبازان قطع عضو با تشخیص پزشک و کمیسیون پزشکی نیاز به مراقبت داشته باشند برای آن‌ها براساس سطح بندی که وجود دارد حق پرستاری پرداخت می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار